När du skriver att du får ut diesel när du vrider på tändningen: har du elektrisk förpump?
Den nya dieselpumpen du köpte, är det en "originaltillverkad" sådan (CAV, Lucas, Roto-Diesel, Delphi), eller är det en fabriksrenoverad pump eller en ren pirattillverkning?
Rent allmänt så är CAV "DPA"-pumpar i trecylindrigt utförande ökända för att vara mycket svårare att lufta än motsvarande dieselpumpar för 4- eller 6-cylindriga motorer.
På en del installationer med DPA-pumpar så sitter en fjäderbelastad
ventil i anslutningen för returledning på insprutningspumpen, det är den som bestämmer matartrycket (genom att den inte öppnar returen förrän rätt
tryck är uppnått inne i pumphuset). Om denna ventil skulle läcka eller ha fastnat öppen, så kan det bli omöjligt att lufta insprutningspumpen.
En bra början kan vara att koppla in en manometer för att mäta matartrycket, och kolla att det stämmer med uppgifter i VHB.