Har du funderat på någon övertidsersättning eller OB-tillägg. Det har ju en förmåga att snöa mest på nätterna och röjningen ska ju oftast vara färdig till kl 06.00. Sen kommer ju även helgerna. Normal arbetstid en vecka 40 timmar och någon form av övertid, OB-tid 128 timmar om du ska räkna med att använda avtalslöner på anställd personal. Jourersättning för att alltid vara anträffbar 24 timmar/dygn i 6 månader. Stål ingår skriver du och då har du även kostnader för att vända och byta skär, som kanske sker mellan körningarna. Bränslepriset verkar billigt för i mina trakter närmar det sig 12:-. Jag kan inte hitta att du räknat kostnader för plogutrustningen med ränta och avskrivning mm. Sen får du kolla om det är ersättning för framkörning och transportsträckor eller bara den sträcka som plogen ligger på vägen. Är det NCC mot Trafikverket så får NCC bara betalt för den sträcka som plogen ligger på vägen.
4 mils runda är ju en behändig runda på 5 timmar för du måste räkna lite tid i korsningar också. 20-25 km rakt fram blir ca 16-17 km/tim i snitt på rundan. Är det bra snö kan du kanske köra fortare, men är det torrsnö så hamnar allt på rutan i vissa fall. Är det grusvägar som ska köras otjälad kan rundan ta 10 timmar om det vill sig illa.
Mycket att fundera på.....