Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Renovering Case 1390 Hydra Shift -84

20 inlägg • Sida 1 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Peabe (trådstartaren)

#1 » 21:26:11, 30-07-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hejsan
Detta är ett projekt som jag började på i April men inte kommit på förrens nu att man kan lägga upp en tråd här. Får väl ta lite åt gången så det inte blir så mycket på en gång.

Detta var utgångsobjektet
Bild
Bild

Inte jättesnygg, men startade, gick och lät bra och växlade fint, om något segt, som Hydrashiften är. Min tanke var att byta kolvringar, då den puffade lite ur vevhusventen, hona loppen, byta vevlager, slipa ventiler och lite småpyssel med maskin och fixa resten av grejerna på traktorn som behövde översyn. Så som framruta, ljuddämpare och lite lysen. Sen till sist hade jag tänkt måla upp allting.

Sagt och gjort. Dags att börja plocka isär saker och ting
Bild

Såja, lite lättare att komma åt saker. Nästa var att plocka av toppen. Den satt ju lite lagom fast. Rördes inte det minsta fast man bände med det ena och det andra. Slutade med domkraft, fick flytta runt lite på olika ställen och lite i taget och kila med brädlappar vart efter. Notera släggan som distans, man tager vad man haver. :smile:
Bild

Toppen veck. Topplockspackningen var paj mellan 2an:s cylinder och en topplocksbult. Avgasventilerna var helt färdiga allihopa. Både säten och ventilytor var helt sönderporiga så här kommer krävas mera än bara inslipning. Tyvärr inga bilder på detta.

Nästa steg var att riva ner tråget. Enkelt då det sitter helt fritt undertill. Bara att droppa ner. Det jag hittade där i botten på tråget var början på urspåringen av detta projekt.
Bild

Fortsättning följer...

9 personer gillar det här inlägget.
Peabe
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:58:18, 15-09-2011
Ort: Åland
Åland
Maskintyp: Traktor
Maskin: IH 674 -74
Ford 4550 -74
Case 1390 Hydra Shift -84



Peabe (trådstartaren)

#2 » 13:48:10, 02-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja som sagt tidigare då så hittade jag ju axiallagrena i botten på oljesumpen. Inte bra alls. Kikade upp på veven och såg att den inte låg centrerad längre utan låg tryckt frammåt och låg och skrapade emot mittre ramlageröverfallet. Tack och lov enda stället den legat emot.

Plockade bort mittre överfallet
Bild

Skåran till vänster är hur det ska se ut där axiallagrena ska ligga. Till höger syns hur mycket material den tuggat bort från block/ramlageröverfall. Mäter man det så handlar det om nästan 2mm gods som är borta. Även lite materialvandring syns mellan överfall och block. Jahapp, det var bara att konstatera att allt måste i bitar nu. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men det är ingen idé att stanna nu.

Såhär såg skadade sidan på ramlageröverfallet ut
Bild

Och friska sidan som det ska se ut
Bild

Som ni ser var ju ramlagrena slut oxå, så det var ändå dags att göra nåt åt denna motor. Varför gjorde man inte som det är på bilar där axiallagrena sitter fast i mittre ramlagret?

Två grisiga bilder innan klyvning
Bild

Bild


Sådär ja, då va den i bitar. Första bilden var lite suddig såg ja nu.
Bild

Bild

Klyvningen gick bra förutom att det var lite pilligt att få bort 2 av bultarna som sitter i kåpan på ovansidan kopplingen enligt bilden nedan.
Bild

Dom sitter ju förstås bakifrån och frammåt och hytten är ivägen. Men bocka man till en 14mm nyckel så gick det att skruva bort dom ändå. Men det går inte att få bort bultarna ur hålen utan dom blir där, men det kvittar ju. Det finns även en lucka i golvet på hytten under instrumentpanelen som går att ta bort för att få bättre åtkomst, men det orkade jag inte göra.

För att få paketet delat så måste man först sära 5-10cm så att man kommer in i glipan mellan låda och sprängkåpa. Enklaste som jag såg det var att skruva bort bulten som låser gaffeln för urtrampningslagret för kraftuttaget mot axeln och sedan dra ut hela den axeln åt sidan. Sedan var det bara att dra isär. Alternativt hade man kunnat skruva bort gaffeln från själva lagret men det var mycket mera arbete då det sitter skruvar på båda sidor med saxsprintar och grejer.

Ritade ihop en liten skiss så dom som inte vet hur det ser ut ska förstå. Och kraftuttagslagret är inte så stort så att det går att trä över lagret för drivningen, som det kanske ser ut på bilden. På bilden ovanför ser man lagret för kraftuttaget. Lagret för drivning sitter sen på en hylsa innuti det där.
EDIT: Såg nu att man ser trycklagret med hylsa ståendes på golvet på den första klyvningsbilden, för den som är intresserad...
Bild

To be continued....

5 personer gillar det här inlägget.
Peabe
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:58:18, 15-09-2011
Ort: Åland
Åland
Maskintyp: Traktor
Maskin: IH 674 -74
Ford 4550 -74
Case 1390 Hydra Shift -84

Razzetazz

#3 » 08:21:09, 04-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Intressant projekt!
jag har varit med om en DB 1212 med liknande haveri på vevaxelns axiallager.
Det som hade hänt då var att någon vänt lamellen till krafturtagskopplingen åt fel håll när kopplingen byttes. det resulterade i att axiallagren skar. med följdskador.... massor med skrot och spån i tråget, både vev och ramlager va färdiga. och kolvarna hade gått snett i loppen med repor.

Och lösningen?
Jag funderade länge på om jag skulle repa motorn eller köpa en på skroten eller kanske skicka heta traktorn på skrot. Men efter lite telefonsamtal till skrotar så kom jag fram till reparation då vet jag vad jag har.
Vevaxeln lämnades till motorrenoveringsfirma för slipning och tillverkning av extra tjocka axiallager. Sedan tog jag block och kolvar, vevstakar från en reservdelsmotor som jag hade sedan tidigare.
Mins inte vad de kostade till slut men billigare än en motor från skroten.

Ett litet tillägg till urtrampningslagren. är det inte bara att dra isär den så följer båda lagren med ut, gaffeln till driven sitter väl bara i spår så den går isär när man drar ut allt. det svåra är att få i gaffeln i spåret när de ska ihop igen. Så fungerar de på DB 1212 iallafall borde vara samma på din 1390.
Razzetazz
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:45:01, 20-07-2009
Ort: Sollefteå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: DB 996, DB 1212, MF 5610

Peabe (trådstartaren)

#4 » 08:39:54, 04-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Razzetazz skrev:Intressant projekt!
jag har varit med om en DB 1212 med liknande haveri på vevaxelns axiallager.
Det som hade hänt då var att någon vänt lamellen till krafturtagskopplingen åt fel håll när kopplingen byttes. det resulterade i att axiallagren skar. med följdskador.... massor med skrot och spån i tråget, både vev och ramlager va färdiga. och kolvarna hade gått snett i loppen med repor.

Och lösningen?
Jag funderade länge på om jag skulle repa motorn eller köpa en på skroten eller kanske skicka heta traktorn på skrot. Men efter lite telefonsamtal till skrotar så kom jag fram till reparation då vet jag vad jag har.
Vevaxeln lämnades till motorrenoveringsfirma för slipning och tillverkning av extra tjocka axiallager. Sedan tog jag block och kolvar, vevstakar från en reservdelsmotor som jag hade sedan tidigare.
Mins inte vad de kostade till slut men billigare än en motor från skroten.

Ett litet tillägg till urtrampningslagren. är det inte bara att dra isär den så följer båda lagren med ut, gaffeln till driven sitter väl bara i spår så den går isär när man drar ut allt. det svåra är att få i gaffeln i spåret när de ska ihop igen. Så fungerar de på DB 1212 iallafall borde vara samma på din 1390.


Tack för det! Försöker skriva så det ska vara lätt och intressant att hänga med =)

Du har helt rätt! Gaffeln till driven sitter bara med "gliptappar" lr hur man ska säga det, in i hylsan så dom lossnar om man drar isär. MEN fettslangen till kraftuttagslagret sitter fast i växellådsdelen så den måste man passa att man inte drar sönder! Nu när du sa det där så var det på det sättet jag monterade ihop allting igen. Var lite pillrigt att få tillbaks med det gick nog bra.

Hur jag löste mitt kommer i nästa inlägg
Senast redigerad av Peabe 09:21:20, 04-08-2014, redigerad totalt 1 gång.
Peabe
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:58:18, 15-09-2011
Ort: Åland
Åland
Maskintyp: Traktor
Maskin: IH 674 -74
Ford 4550 -74
Case 1390 Hydra Shift -84

Peabe (trådstartaren)

#5 » 09:13:41, 04-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Motorn ur ramen
Bild

Det har legat och skavt rätt bra här
Bild

Skum patent på block med så få ramlager. Måste ju bli klenare än med 5st?
Bild

Tom framram
Bild

Skadan på sidan på veven, och på tappen oxå då förstås...
Bild

Jag funderade mycket fram och tillbaka om detta är någonting att fortsätta med eller om man borde leta rätt på annat, men efter kontakt med Ljungdahls motorverkstad och jämförelse med andra block bestämde jag mig för att rusta detta då jag sen vet att det är i bra skick!

Sagt och gjort så tog jag alla grejer med mig till firman där dom konstaterade att dom fräser ur skadan i block och överfall och svarvar en distansbricka som fästes som ny axiallagerhållare. De konstaterade även att blocket inte hade andra fel så där räckte med honing av loppen. Blocket är redan borrat någong gång i tiden till första överdimension så kan va därför det var så pass fint i loppena.

Ursvarvning/fräsning i arborrverk
Bild

Färdigt reparerat lagersäte med nya axiallagrena provmonterade. Firman sa att de har även fått godkänt att reparera vanliga ram- och vevlagersäten med denna metod, så ett axiallager ska det funka alldeles ypperligt för.
Bild

Bild på bara distansbrickan
Bild

Veven hade tagit stryk så den slipades till första överdimension på alla tappar och de slipade även till den på sidan på slängen där den legat och skavt emot, så att inte nya lagrena skulle fara igen. Som ny igen blev den.

Toppen fick sig en överhalning oxå. Planing av topp och fräsning av alla ventilsäten. Byte av 4 ventiler och inslipning av samtliga ventiler.
Bild

Nu tar vi lite break igen, för det är dags att klippa gräset här nu.
Senast redigerad av Peabe 19:29:11, 12-08-2014, redigerad totalt 1 gång.

6 personer gillar det här inlägget.
Peabe
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:58:18, 15-09-2011
Ort: Åland
Åland
Maskintyp: Traktor
Maskin: IH 674 -74
Ford 4550 -74
Case 1390 Hydra Shift -84

Peabe (trådstartaren)

#6 » 18:17:56, 06-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Då till frågan. Varför har axiallagrena farit?
Jo när jag började kolla mera sen så fann jag att axeln som lagret till driven sitter på satt fast. Den rördes så mycket att det gick att koppla men sen orkade tryckplattan bara trycka tillbaks den just å just, så den låg fortfarande och pressade vevaxeln framåt fast man släppt kopplingen. Så den låg ju och nötte hela tiden när motorn var igång. Efter mycket rucklande och smörjande fick jag loss axeln och kunde tvätta ur hålena i lådan som den gick igenom och smörja upp dem fint. Så nu löper allt riktigt fint.

Så ni som har sådana traktorer. Se till att axlarna till båda urtrampningslager löper lätt, annars riskerar ni samma sak.

Bild på dessa armar. Den högra axeln är till drivning och den vänstra till kraftuttag. De går rakt igenom lådan och kommer ut på andra sidan traktorn.
Bild

Så var jag och drog lite i kraftuttagsaxeln för att jag var nyfiken, och så lät det klonk nånstans innuti i bakändan. Suck och stön tänkte jag... Det var bara till att riva ner kraftuttagsmojängen det. Och mycket riktigt så hade hylsan som binder ihop axeln från kopplingen med kraftuttaget ramlat ner. Denna skall enligt sprängskiss sitta med låsbult men sådan fanns inte. Letade överallt i botten på lådan och t.o.m. med slangkamera, men det fanns ingenting. Dit med låsbult och låsmutter och fast igen. Hade även bort nedersta koppen där hydraulpumpen suger oljan från för att kika om det fanns grejer där men det var tomt. Nån måste ha plockat bort någon gång.
Bild

Medan jag väntade på delar så fick jag greja med annat. Målat klart lite grejer.
Bild

Hytten såg ju förjävlig ut innuti så de blev att slita ur allt ur den och slipa bort all rost och måla
Bild

Nu börjar det bli lite kul när saker och ting är både rena och fina =)
Bild

Men sen hittar jag nästa grej... jahapp. Hade inte tagit bort dom gamla ringarna från kolvarna förrän jag skulle byta dom och sätta i dom i maskin... Denna bit föll löst när jag tog bort de gamla ringarna från 2ans kolv. Bara att beställa ny kolv då. Här snålade jag lite och nöjde mig med att bara byta den som var trasig. Inspekterade alla andra noga men hittade inget på dem, så det fick bli så. Budgeten var sprängd för längesen redan så.
Bild

Ny kolv med ringar och lager
Bild

Återmontering påbörjad
Bild

Och pålyft igen
Bild

Och ihop igen
Bild

Skönt att få ihop så att man kunde börja rulla den fram och tillbaks igen i verkstan. Vart lite panik där ett tag för gräset växte ute så det knakade och jag hade klyvt traktorn så att jag inte fick ut åkklipparn ur verkstan. Men det löste sig.

8 personer gillar det här inlägget.
Peabe
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:58:18, 15-09-2011
Ort: Åland
Åland
Maskintyp: Traktor
Maskin: IH 674 -74
Ford 4550 -74
Case 1390 Hydra Shift -84

Peabe (trådstartaren)

#7 » 12:37:08, 09-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Klart målat i framändan
Bild

Hängt dit resten av nymålade grejerna på motorn. Avviker lite från orginalfärger. Tyckte det såg bättre ut att sätta svarta detaljer än som att bara måla allt orange.
Bild

Här gjordes även en första provstart efter att jag monterat de sista grejerna som kylare och sånt. Luftade allting fram till spridarna, hoppade in och vred runt. Behövde veva max 5 sec så hoppade den igång :) Nu när allt är luftat så behöver man knappt titta på nyckeln så startar den. Finns film på denna men filmade på fel ledd med mobilen så vet inte hur man svänger på videon tyvärr. Så det får vara.

Sedan var det bara att gå bakåt på maskin. Riktning av hyttstege
Bild

Höger bromsen högg totalt när man bromsade. Tvärnit riktigt. Trodde det var typ bromsband som lossnat från backar lr nåt sånt så rev bort slutväxeln för att kika hur allt var i skick.
Bild

Men allt var så fint där. Inget oljeläckage från någon av sidorna och allt såg fint ut å, mycket bromsband kvar
Bild

Axeln som går in i bakaxeln
Bild

Varför bromsarna kärvade var för att bromscylindern hade fastnat. Pressade ur kolven och hona upp loppet och sen fungerade det fint igen. Like a glove. Såg ingen mening att byta gummi då det var tätt och fint. Däremot på andra sidan läckte det, så där byttes gummi. Även kopplingscylindrarna, både huvud och slav läckte så där byttes alla gummin.

Ny hyttinredning skulle lagas då den gamla var helt slut
Bild

Vart ju fint =)
Bild

Lamporna som satt på förut var runda och satt på hytten. Dom ska ju eg sitta i grillen men där fanns inga lamphållare alls så här blev det att bygga nya hållare från scratch.
Bild

Lite fundering och så blev det såhär sen. Justerbara i både höjd- och sidled.
Bild

11 personer gillar det här inlägget.
Peabe
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:58:18, 15-09-2011
Ort: Åland
Åland
Maskintyp: Traktor
Maskin: IH 674 -74
Ford 4550 -74
Case 1390 Hydra Shift -84

christianmoller

#8 » 15:51:15, 09-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

F#n,det blir bra det där! :dancing_geek:
Maskiner ÄR kul!
Det var bättre förr när allt var lite sämre
https://www.youtube.com/user/Mr7an/videos
Användarvisningsbild
christianmoller
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:10:08, 09-08-2012
Ort: kungälv
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: A ford pickup 1931
Ford D series 0910
Värnamo R150 TNC355
Datsun 260Z-74

Stridis2

#9 » 20:12:55, 09-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Peabe skrev:Ny hyttinredning skulle lagas då den gamla var helt slut
Vart ju fint =)
Bild

Riktigt snyggt! :thumme:
Var har du köpt klädseln (både den släta och den hålade), och vad kostade den?
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

Peabe (trådstartaren)

#10 » 22:31:14, 09-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Stridis2 skrev:Riktigt snyggt! :thumme:
Var har du köpt klädseln (både den släta och den hålade), och vad kostade den?


Tack, blev nöjd faktiskt =)
Jag har bara satt dit ny klädsel som inte är hålad. Det är vanlig svart konstläder och 20mm skumgummi på löpmeter. Köpt på lokala tygaffären Tyger och sånt i Mariehamn. Lädret kostade 35€ och skumgummit oxå 35€. Då var det så mycket att det precis räckte till båda sidor och till takluckan. Lädret är fäst på skumgummit med spraylim (23€) och klädseln sen fäst i skärmarna med plastclips. Lite pyssel men har man kvar dom gamla bitarna som mall går det rätt bra.

För den sen som undrar vad allting kostat och så, så har jag sparat alla kvitton och sammanställt dessa i ett excel-ark som jag kommer presentera i slutet av tråden.

1 person gillar det här inlägget.
Peabe
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:58:18, 15-09-2011
Ort: Åland
Åland
Maskintyp: Traktor
Maskin: IH 674 -74
Ford 4550 -74
Case 1390 Hydra Shift -84

Trondos

#11 » 10:34:06, 10-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Dette var veldig kul å se! Jeg rev min farsas DB 880 Implematic for 20 år siden, selve grunnkonstruksjonen i traktoren ser temmelig lik ut, med motoren på en egen ramme, ikke selvbærende motor slik som de fleste andre merker har.
Min motor hadde også bare 3 ramlager, det virker litt klent. Men, vår 880 har bare 42 hk, så det går vel bra...
Keep up the good work! :driver:
Trondos
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:43:12, 24-08-2013
Ort: Ålesund
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: International 434
Ford 550
Ford 3600
McCormick D-432
David Brown 880 Implematic
Allgaier A111

Peabe (trådstartaren)

#12 » 13:45:35, 10-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Trondos skrev:Min motor hadde også bare 3 ramlager, det virker litt klent. Men, vår 880 har bare 42 hk, så det går vel bra...
Keep up the good work! :driver:


Tror den här har 72hk men är inte riktigt säker. Någon annan kanske vet med säkerhet.
Peabe
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:58:18, 15-09-2011
Ort: Åland
Åland
Maskintyp: Traktor
Maskin: IH 674 -74
Ford 4550 -74
Case 1390 Hydra Shift -84

Peabe (trådstartaren)

#13 » 14:39:24, 10-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Och såhär blev det att se ut med rätt lampor monterade
Bild

Dags för nästa bekymmer. Orginal sitter det en 45L tank på var sida förbundna med ett rör i botten. Detta har jag förstått att är en väldigt känslig punkt om man kör i skogen. Stubbar och stenar skrapar lätt bort röret och så står man där utan bränsle. Nu hade jag förstås ännu ett bekymmer och det var att när jag skulle slipa upp tankarna inför målning så fanns det typ 20 hål lite runt om i dom. Det är bara tunnplåt och jag har varken grejer eller ork att börja laga sånt sk*t.
Bild
Bild

Efter lite fundering så blev det så att, 50L bränsle räcker typ ett år för mig, så jag fimpar ena tanken och gör en helt ny. Då har jag fräsch tank och så blir jag av med klena röret undertill. =)

Uppkapning av lite bitar i 3mm plåt. Har en tank i tunnplåt hållit 30 år så ska väl 3mm hålla tills jag dör iaf.
Bild

Sugrör och retur. Fastsvetsade på verkstad då jag inte har grejer till sånt.
Bild

Färdigt svetsad. Jag förenklade lite så jag slapp en massa vinklar i onödan. Om man sänkte totalhöjden 20mm och gjorde den plan på toppen så har den plats utan en massa vinklar. Volymen är fortfarande den samma eftersom nya tanken har tank där den gamla hade "urtag".
Bild

Provtryckning
Bild

Målat och monterat. Ska eg sitta med någon sorts metallband men dom hade rostat bort. Fick bli ett litet spännband ist. Den står ju som i en skål så den kommer ingenstans ändå.
Bild

Då var det bara att spänna på bakändan och bakfälgar som inte såg så roliga ut.
Bild

Då så. Då är jag i princip iland med detta projektet. Fattas bara slutgiltiga bilder på allting, men det tar vi i nästa inlägg.

4 personer gillar det här inlägget.
Peabe
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:58:18, 15-09-2011
Ort: Åland
Åland
Maskintyp: Traktor
Maskin: IH 674 -74
Ford 4550 -74
Case 1390 Hydra Shift -84

Trondos

#14 » 15:26:38, 10-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Peabe skrev:Tror den här har 72hk men är inte riktigt säker. Någon annan kanske vet med säkerhet.


Jeg vet ikke, men ifølge David Brown klubben i England har den 67 hk: http://www.dbtc.co.uk/index.php?module= ... ew&pid=102
Men det kan jo ha vært små modifikasjoner opp igjennom årene. :)
Trondos
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:43:12, 24-08-2013
Ort: Ålesund
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: International 434
Ford 550
Ford 3600
McCormick D-432
David Brown 880 Implematic
Allgaier A111

Peabe (trådstartaren)

#15 » 20:57:03, 10-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Trondos skrev:Jeg vet ikke, men ifølge David Brown klubben i England har den 67 hk: http://www.dbtc.co.uk/index.php?module= ... ew&pid=102
Men det kan jo ha vært små modifikasjoner opp igjennom årene. :)


Det är nog 67hk som du säger! Jag hittade var jag hade sett siffran 72hk men det var ju en 1394 och den är just lite nyare än min så. Hade missat det.

Bild

1 person gillar det här inlägget.
Peabe
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:58:18, 15-09-2011
Ort: Åland
Åland
Maskintyp: Traktor
Maskin: IH 674 -74
Ford 4550 -74
Case 1390 Hydra Shift -84


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: huizinga och 19 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se