Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Lyftarmar T430

4 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Tommy H (trådstartaren)

#1 » 10:22:48, 09-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lyftarmarna beter sig underligt på en BM 430 jag kikat på. Händer ingenting med lyftarmarna när man höjer dem med spaken i hytten, inte förräns spaken är nästan i topp så reagerar lyftarmarna och då går de så lång upp det går. Sänker man sedan spaken till ca 2/3 av rörelsen så går de direkt ner till marken. Så det är allt eller inget... Detta oavsett om man har nått i armarna eller inte. Reglerstången in till dragkraftregleringen i tryckstångens infästning känns dock lite "sladdrig", kan det finnas något samband med detta? Finns även en liten spak till höger om tryckstångsinfästningen där man kan manövrerar lyftarmarna utifrån. Räcker i princip att stöta i denna så sticker lyftarmarn ivag. Om man ändrar läget på denna uppåt så går det inte att sänka ner lyftarmarna förräns man hissat upp den i topp ifrån hytten, då går det sedan att sänka ner dem mot marken igen. Underligt... :klia:
Användarvisningsbild
Tommy H
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:30:55, 24-08-2007
Ort: Värmland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: MF35, BM400, BM650, BM700, Hitachi EX22



enok75

#2 » 17:01:11, 09-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

den spaken till höger om tryckstångsfästet är till att ställa om från dragkraftsreglering till lägesreglering.är reglerstången sladdrig är den nog av bara skruva loss och kolla inte svårt alls
enok75
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:38:24, 06-02-2014
Ort: Länghem
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra A75 A82 BM350 BM-Victor och Volvo T 230

Tommy H (trådstartaren)

#3 » 17:07:24, 09-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hejsan, har haft isär vid reglerstången på min 400 så det var enkelt. Att spaken var till reglerkraften visst jag inte så tack för det :razz: tror du att jag kan få symptonen med lyftarmarna om det hoppat isär inne i klumpen för tryckstångsfästet?
Användarvisningsbild
Tommy H
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:30:55, 24-08-2007
Ort: Värmland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: MF35, BM400, BM650, BM700, Hitachi EX22

enok75

#4 » 17:09:51, 09-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

jag kommer faktist inte ihåg riktigt hur det verkade när min gått av någon gång för en 30 år sedan men vi svetsade ihop den när den gått av
enok75
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:38:24, 06-02-2014
Ort: Länghem
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra A75 A82 BM350 BM-Victor och Volvo T 230


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se