Den bästa bågen för eftermontering är den som är klamrad runt drivaxelhuset. Den som sitter med en balk framtill och på slutväxlarna är den som monterades som original från BM när det blev lagkrav på båge. För att montera den klamrade bågen behöver man bara ta två hål i fotplattorna och montera fyra bultar uppifrån i drivaxelhuset och ett
klammer på varje sida. "Originalbågen" är lite rymligare att ta sig i och ur men är komplicerad att montera.
Skulle du få tag i en "originalbåge" så har jag servicemeddelande från BM med monteringsanvisning på äldre traktorer som inte är förberedda som jag kan kopiera.
Men efter en tid blev det "eftermarknadsbågen" som erbjöds via BM återförsäljarna också när "originalbågen" försvann från marknaden när underleverantören som tillverkade den fick strul och inte kunde leverera längre, men då var Victor ur produktion så den fick ersättas av eftermarknadsbågen som i regel tillverkas av Trima/Bergsjö så den fanns redan i huset så att säga.