Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Min Zetor 4718

114 inlägg • Sida 8 av 8
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Viperia (trådstartaren)

#106 » 15:28:12, 24-02-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hoj,

Inte hänt så mycket på sistone men tröttnat på att inte ha servo så i dag la jag en beställning hos http://www.powersteeringkit.com/ och ett kit som till 90% borde passa min Zetor gick på 500 Euro inklusive frakt men iom att jag har lastare så sa dom att jag kan bli tvungen att modifiera antigen infästningen för lastaren eller själva stagen till servokitet. Vi får väl se hur det ser ut när det väl kommer till skogarna här i Sverige från Turkiet.

Får väl gå ut och skruva isär bilen istället, dåliga dämpare bak på tjejens Skoda Fabia så bara ta tag i eländet istället. :)
Viperia
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:49:47, 25-05-2014
Ort: Trollhättan
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 4718



Gahmen

#107 » 17:31:54, 24-02-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Oh, vilket kit köpte du? Är det separat oljepump till kitet som är remdriven eller? Lät sjukt intressant, min 4718 är så sinnessjukt tungstyrd med lastaren på :p
Användarvisningsbild
Gahmen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:53:55, 15-01-2012
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Sajo uf48
Torshälla s-175
Blomqvist BSN600
Arboga UM-400
Zetor 4718 -76

Viperia (trådstartaren)

#108 » 17:56:55, 24-02-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,

Det skall se ut som det på bilden och drivs med rem om jag fattat rätt. Återkommer med mer info så krångligt på mobilen.

Bild
Bild
Bild
Viperia
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:49:47, 25-05-2014
Ort: Trollhättan
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 4718

agvg

#109 » 18:35:15, 24-02-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Pumpa på bildet er til og montere i servopumpe uttaket rett foran kompressoren, noe 4718 og 4911 med den lette framakslingen ikke har.
agvg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:12:55, 27-02-2011
Ort: Brandbu/Aurland
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ursus C-355 MF 135

Viperia (trådstartaren)

#110 » 14:11:29, 26-02-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Dom bilderna jag postade stämmer inte helt exakt utan var bara ett par bilder dom skickade till mig för att få en ungefärlig bild hur det ser ut. Jag har begärt att få en pump som drivs via rem så får jag se om jag kan hitta något lämpligt ställe där jag kan montera den samt få drivning från den vanliga remmen eller om jag behöver fler remskivor och en extra rem. Hur som helst så blir det nog lättare att lösa när grejerna väl finns här hemma så man kan mäta och testa sig fram lite.

Vet inte om kitet har något specifikt namn/beteckning då jag fört en konversation över Facebook med och dom skall ha kollat att dom grejerna dom skickar skall passa "någorlunda" på en 4718 frågetecknen som finns är ju att jag har lastare så dom kan inte garantera att det passar utan lite modifikation samt drivningen av servopumpen som jag får titta på när den kommer. Dom har dock sagt att dom skall vara så behjälpliga som dom kan även om det nu blir svårt då dom befinner sig i Turkiet men dom har tydligen gjort rätt många olika lösningar för att få servo på Zetor att fungera, iaf säger dom det. :)
Viperia
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:49:47, 25-05-2014
Ort: Trollhättan
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 4718

ATK

#111 » 22:21:43, 19-03-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har inte servo på min Zetor 4718 men jag sålde lastaren istället. Och det var tur man inte har kostat på den,
nu står den med kass växellåda.
ATK
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:02:53, 18-08-2008
Ort: Jönköpingstrakten
Sverige
Maskintyp: Traktor

Steket

#112 » 22:08:54, 20-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.
Måste kolla över hydraliken på min 4718, strul med att köra min skogsmaskin.

Om jag tar väck bottenlocket på hydraulpumpen rummet oljan ut där då?

Kan jag byta filtret på annat sätt?

Sen måste jag skriva boet magnetfilter som sitter under sitsen, är det bara bulten eller även insatsen under som skall bort? Verkar vara 24 nyckel på bulten.
Steket
1 inlägg
 
Blev medlem: 23:38:15, 04-01-2016
Ort: Kristianstad
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 4718

HasseF

#113 » 21:54:47, 11-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.
Är nyfiken på om det blev något servomontage.
Är nybliven ägare av en 4718 med Trima 800 och upptäckte ganska snabbt att åsikterna om trög styrning var väldigt sanna.
Styrstaget går ju rätt genom fästet för lastaren, så det känns ju som om det skulle kunna bli trångt med en servokolv där.
HasseF
1 inlägg
 
Blev medlem: 21:45:09, 11-10-2018
Ort: Sundsvall
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 4718

Viperia (trådstartaren)

#114 » 21:29:44, 14-02-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

HasseF skrev:Hej.
Är nyfiken på om det blev något servomontage.
Är nybliven ägare av en 4718 med Trima 800 och upptäckte ganska snabbt att åsikterna om trög styrning var väldigt sanna.
Styrstaget går ju rätt genom fästet för lastaren, så det känns ju som om det skulle kunna bli trångt med en servokolv där.

Hej,

Får tyvärr erkänna att det inte blivit av ännu, ständigt något en har i görningen som gör att jag ej vågat plocka isär traktorn ifall den blir stående innan jag gör färdigt. Men har i år lovat mig att det skall bli av. :)

Planerat att plocka av och renovera klart frontlastaren också. Har köpt mig en liten Nante NT10 grävmaskin så nu har jag lite backup ifall jag behöver lyfta lite grejer på tomten har också fyrhjuling med kärra till för andra sysslor så känns som att "beroendet" av fungerande traktor minskat så nu kan jag våga mig på lite större projekt där stilleståndet kan bli lite längre.

Fick tag på en stor Hiab-kran med som jag tänkt få lite fart på ihop med traktorn eller montera den på timmerkärran jag har iom att kranen väger en hel del tror jag den gör sig bättre på kärran. :)

Mvh,
Viperia
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:49:47, 25-05-2014
Ort: Trollhättan
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 4718


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: andreasjansson och 26 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se


cron