Tjenixen!
Har i dagarna laborerat lite med att skruva och vrida lite på grejer kring bränslesystemet. Provade först att skruva "kallstarts"-knappen inåt men då gick det inte ens få igång traktorn utan att trycka in knappen och låta den vara intryckt. Skruvade den då istället några varv utåt med test körning efter varje förflyttning och nu blev det hela mycket bättre. Får traktorn att gå väldigt jämt och relativt rökfri på
varvtal kring 1300-2200 men när man går ner på säg 1000 RPM så börjar den pendla väldigt i varvtal samt den vita röken återkommer. Känns som att man skulle behöva justera just det längre varvtals området något. Är detta möjligt utan allt för mycket krångel?
Öppnade även en
lucka längst bak på pumpen eller ja själva varvtalsregulatorn gissar jag
iaf är det 4
skruv med 8mm skalle runt skruven för
oljepåfyllning av regulatorn som jag öppnade och där skruvade jag lite på en skruv som var väldigt lös och det verkade som den spände mot en
fjäder och jag tyckte iaf att en del av pendlingen i varvtal försvann. Dock inte helt men iom att skruven var någon slags special kunde jag inte hitta något lämpligt att dra åt den med så fick bli lite hårdare med handkraft.
Finns det några fler grejer man kan utan för stora bekymmer försöka sig på att skruva på pumpen själv? Ni får gärna illustrera med bilder eller åtminstone försöka så gott ni kan förklara i ord vart grejerna sitter och vad dom påverkar. Tycker det känns som den som sagt behöver få lite justering på det längre varvtalsregistret som det är nu.
Skall även till Biltema i veckan och köpa en ny
generator om dom har något lämpligt. Jag har tittat på en 12 V 65A Universal för 899 kr artikelnummer 63630, fanns även en 80A för samma pengar. Tror ni den/dom skulle fungera eller har dom någon annan som kanske är lämpligare?
Mvh,
Tom