Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Olja i kylarvattnet på Fendt 311 LSA -90

182 inlägg • Sida 13 av 13
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Trigon (trådstartaren)

#181 » 23:56:19, 13-02-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu är lastaren tillbaka på traktorn och allting verkar vara frid och fröjd, förutom en kylarslang som droppar nån droppe glykol då och då, inte så mycket så att det märks på nivån i expansionskärlet, men ändå irriterande att det inte hjälper att dra slangklammern stenhårt. Slangen ifråga köpte jag ny som originaldel för nåt år sen så dimensionen borde vara okej, men det blir väl till att ta loss och kolla så att ytorna på rören den ansluter till verkligen är okej de också.

Nu när allt som har med motorn att göra verkar vara bra kan väl den här tråden förhoppningsvis avslutas, eller åtminstone läggas i vila tills det blir nya bekymmer. :mrgreen:

Sen måste jag säga än en gång att jag är mycket tacksam för all hjälp och respons jag fått här i tråden. Ett stort tack till ALLA ER som läst och skrivit här! :buga:

Jag avslutar med några bilder när farsan kör in en låda ved och skottar lite snö, plus en bonusbild på MF90 som fått gå i vintervila nu när det finns en modernare traktor att skotta med.
Diverse småfix på Fendten ska jag försöka att uppdatera med i den här tråden framöver Nyförvärv - Fendt Farmer 311LSA

Bild

Bild

Bild

Bild
Trigon
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:27:42, 27-07-2010
Ort: Grästorp
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fendt Vario 720 -14
Fendt Farmer 311LSA -90



Robban_C

#182 » 00:09:55, 14-02-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Läckaget kan vara rost eller ärg på slangstosen. Gör rent, gör om, gör rätt! :grin:
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Hami66, Olsen938 och 14 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se