Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Zetor 7045 översyn till brukbart skick

141 inlägg • Sida 10 av 10
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Fuskmek (trådstartaren)

#136 » 21:42:20, 26-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

spaks skrev:Och att vi aldrig lär oss..?


Jo men nästa pryl vi köper är säkert jättebra! :lmao:

4 personer gillar det här inlägget.
Fuskmek
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:23:39, 21-02-2011
Ort: Fryksdalen
Maskintyp: Traktor



Fuskmek (trådstartaren)

#137 » 17:29:39, 27-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu har generatorn börjat krångla. Laddlampan blinkade några gånger men nu lyser den med ett fint fast sken. :aaargh: Typiskt att det ska bli nu då det börjar bli vinter och man är inte speciellt road att stå ute och skruva samtidigt som lastaren sitter på och det är svårt att komma åt.
Har svårt att se men jag tycker det verkar vara en annan generator än originalet som sitter på :klia: Valeo??? Samt att det hänger en svart kabel som är bortkopplad??
Fuskmek
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:23:39, 21-02-2011
Ort: Fryksdalen
Maskintyp: Traktor

KÄLLSTRÖM

#138 » 20:25:43, 27-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.
Min lampa började lysa med. Jag bytt laddningsrelä köpte mitt på olssons i ellös.
sitter på höger sida vid säkringar. Min lampa lyser svakt efter byttet men han laddar som den ska.
vet inte varför den inte slocknar.
KÄLLSTRÖM
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:53:55, 18-12-2011
Ort: Gnosjö
Maskintyp: Traktor
Maskin: ZETOR 7211
MF 135
KRABAT 425 B16
Deutz-fahr 3.50
honda forman trx 450
honda forman 500
honda vtv 1000f

Fuskmek (trådstartaren)

#139 » 21:28:46, 27-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag undrar om inte dom tidigare ägarna har bytt generatorn och i så fall att laddreläet är bortkopplat. Men det får jag kolla då vädret tillåter. :snow:


KÄLLSTRÖM skrev: laddar som den ska.
vet inte varför den inte slocknar.


Kan det var någon diod som är trasig? Har råkat ut för detta på en bil jag hade förut.
Fuskmek
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:23:39, 21-02-2011
Ort: Fryksdalen
Maskintyp: Traktor

Fuskmek (trådstartaren)

#140 » 18:59:21, 23-01-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lite uppdatering . Laddproblemet jag hade tidigare verkar vara löst. Då jag kollade generatorn lite bättre fick jag syn på att en kabelsko var lite dålig så efter byte ser det ut att fungera.
Har också försökt att göra försäkringsbolaget till viljes med en översyn av brandskydd tex.skyddslangar över kablar och polskydd vid batteri och generator. Blev även en ny 6kg pulversläckare med rätt prestanda märkning. Borde väl också sätta på en skylt om brandsläckaren men om de inte kan se släckaren så ser de nog inte heller skylten om det skulle ta sig! Men en skylt till huvudbrytaren blev det.

Bild

Förra helgen skulle jag flytta bort lite snöhögar som jag inte kunnat ta med den gamla Daviden som jag använder till gårds plogningen men då började temperaturen att stiga oroväckande högt. Då jag stannat och tittade märkte jag att kylaren var iskall men motorn var het. Verkade som om det inte var någon cirkulation i mellan motor och kyl. Öppnade försiktigt kylarlocket men då pressades det ut kylarvätska. :sad: Har ju även tidigare haft bekymmer med utläckande kylarvätska men hade trott att med den nya kylaren skulle det vara löst.Har tidigare varit rädd att det skulle vara trasiga toppar eller något annat men då jag provat om det skulle vara avgaser i kylaren har det inte givit något utslag. :klia: Dagen efter skulle jag titta lite mera noggrant vad som kunde krångla. Startar ganska lätt trots att temperaturen har varit ganska låg, efter att den fått gå en stund på tomgång fick jag se att det rinner något framför kylaren, olja som ser ut som grädde!! :uupps: Servo oljan skummar ur skvallerröret! Då gav jag upp felsökningen för den helgen.
I dag var det riktigt milt väder bara -3 så ut och kolla vad som kunde felas. Skruvade bort termostaten då jag misstänkte att det kunde vara något fel med den trots att den var ny i samband med kylarbytet . Fick se detta.

Bild
Vad i hela h....te är detta? Och var kommer det i från? Det är ju på "utsidan" alltså kylarsidan som är tätad med något sorts klägg. Borde väl inte komma från motorn då den sidan verkar vara ren. Lång historia men efter rengöring , provkokning och borrning av ett litet bättre luftningshål i termostaten återmonterades den. Har nu kört några timmar med rensning av snöhögar och lite landsvägsprov håller den temperaturen på ca 80 grader och inte något större tryck i kylaren. Hur länge det nu funkar. :svettas:
Detta blev en lång text med lite innehåll men om ni tröttnar på min ordsvada får ni gärna säga till: :snow:

4 personer gillar det här inlägget.
Fuskmek
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:23:39, 21-02-2011
Ort: Fryksdalen
Maskintyp: Traktor

selmir_Bosnia

#141 » 15:46:59, 21-11-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hello! Does anyone knows if there is possibility to attach additional hydraulic cylinder to help the lifting on Zetor 7045? It must be connected to the internal lift cylinder but I am not sure if it is possible to tap into that line.
selmir_Bosnia
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:39, 02-07-2011
Ort: Bosnia and Hercegovina, Ugljevik 76330 Janjari bb
Maskintyp: Traktor
Maskin: IMT 539
Zetor 7045
Hako Hakorette+ACME 8HP engine
Stihl FS20
Stihl 056AV Super
AL-KO 4535 II
Husqvarna 240R
Stihl FS20
Stihl 050AV
Jonsered 2050


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: anders.andersson, Google Adsense [Bot], jonasho3, mabh och 11 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se