Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Svedala Elefant

18 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

akkamaan

#16 » 16:48:57, 11-01-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Holger skrev:Intressant projekt Per!
Vore kul om vi får följa uppdateringar om detta här!

Tack Holger!
Jag har i dagsläget ett tio-tal mind-mapper som jag arbetar på. Jag väljer att dela upp hela projektet i små delar. och sedan länka jag mellan dem. Jag kan senare klippa/klistra de olika smådelarna till ett enda stort mind-map om jag så önskar, men det riskerar då bli lite ohanterligt för den som inte är van systemet.
Hör gärna av er, om det är någon av er här som känner sig hågad att nysta i ett litet del-projekt så kan jag dela ut en "nod" att jobba med, alternativt att någon skapar ett eget mind42-konto och sedan dela noden med mig, för implementering i mitt totala projekt.
Det här är något som kan utvecklas ända ner till "skruv och mutter" samt personliga erfarenheter om maskiner, användning, felsökning, reparationer mm mm.

MVH Per
"aw come on"
Det bästa lärandet kommer när man undervisar
Per A

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
akkamaan
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:27:12, 17-09-2010
Ort: Östersund, numera Port Angeles WA USA
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Skotarna ÖSA/BM SM 868, ÖSA 250, Kockums 850 i övrigt allätare



Mats Andreasson (trådstartaren)

#17 » 19:11:18, 11-01-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Oj, hjälp vilken aktivitet det blev i min urgamla tråd! Jag håller nog med om att det verkar litet långsökt att koppla ihop Huddig med Elefanten. Dessutom var det väl Svedala-delen av Svedala-Arbrå som låg bakom Elefanten, det vill säga Åbjörn Andersson AB i Skåne? Ett jättetack till Towil för tipset om Maskinskyddarnas resa och bilden på Elefant nummer 1 - den hade jag helt missat! Fast tyvärr ser den inte riktigt ut att vara i skick för ett reportage i tidningen Traktor, åtminstone inte än... För det finns väl inte fler Elefanter bevarade?
/ Mats A (trådstartaren).

1 person gillar det här inlägget.
Mats Andreasson
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:08, 27-06-2010

johan.eriksson

#18 » 20:51:09, 23-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lite trådväckning.
Var på traktorutställing i helgen och elefanten har kommit till Skåne. Renovering ska förmodligen starta i vinter. Fick även höra att förmodligen så finns en skogs elefant kvar i livet med.
Tog några bilder på den med.


Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

7 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
johan.eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 08:47:20, 13-07-2008
Ort: Ingelstad
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: BM Buster 320


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se