Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Deutz 3.50

8 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Johanolof (trådstartaren)

#1 » 21:39:29, 22-02-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har en Deutz DX3.50 som jag skulle behöva lite delar till. Det jag behöver är nya strålkastare och gasdämpare till bakrutan. Söker tips på var man kan köpa dessa saker till rimliga priser.
Johanolof
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:11:14, 12-01-2010
Maskintyp: Traktor



krokodilen

#2 » 21:51:25, 22-02-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Johanolof skrev:Har en Deutz DX3.50 som jag skulle behöva lite delar till. Det jag behöver är nya strålkastare och gasdämpare till bakrutan. Söker tips på var man kan köpa dessa saker till rimliga priser.


Vart du kan köpa kommer du säkert att få tips om men till rimliga priser är nog värre.

Kolla EBAY är mitt tips och hittar du en reservdels Deutz med "Star-cab" får du gärna hojta till för jag behöver också lite delar.

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

TobiasW

#3 » 11:11:43, 23-02-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gasdämparna mäter du och kollar om det står nåt fjädertryck på dem. Sedan kollar du i gasdämpartabellen på oie.se om du hittar nåt som passar.

http://www.oie.se/Produkter/gasdampare-1000193865


Strålkastarna finns säkert även på andra Deutz-modeller. Leta upp artikelnumren på http://www.trattore.com och jämför. Kanske OIE har, fast listat till nån annan modell. Annars kan du söka på artikelnumret på t ex Ebay och kolla om du hittar nåt.

Tillägg:

Här är de modeller som har samma strålkastare:


Bild

1 person gillar det här inlägget.
TobiasW
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:58:23, 02-01-2012
Ort: Västra Ämtervik
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Neuson 5002 -03
John Deere 6600 -95 + Trima 5.0P
Deutz-Fahr Agrostar 6.61 -94
Deutz-Fahr DX 6.05 -88
Ford 5000 -67
Ford 5000 -68
Tröska MF 22 -93 12'

Johanolof (trådstartaren)

#4 » 20:00:32, 23-02-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

krokodilen skrev:
Johanolof skrev:Har en Deutz DX3.50 som jag skulle behöva lite delar till. Det jag behöver är nya strålkastare och gasdämpare till bakrutan. Söker tips på var man kan köpa dessa saker till rimliga priser.


Vart du kan köpa kommer du säkert att få tips om men till rimliga priser är nog värre.

Kolla EBAY är mitt tips och hittar du en reservdels Deutz med "Star-cab" får du gärna hojta till för jag behöver också lite delar.

/C

Jag saknar hela gasdämparen med fäste och allt. Traktorn saknade ruta när jag köpte traktorn. Men jag fick med handtaget. Du har möjligen inte en bild på fästet som sitter i rutan. Är det samma som på framrutan.
Johanolof
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:11:14, 12-01-2010
Maskintyp: Traktor

krokodilen

#5 » 20:45:35, 23-02-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Johanolof skrev:
krokodilen skrev:
Johanolof skrev:Har en Deutz DX3.50 som jag skulle behöva lite delar till. Det jag behöver är nya strålkastare och gasdämpare till bakrutan. Söker tips på var man kan köpa dessa saker till rimliga priser.


Vart du kan köpa kommer du säkert att få tips om men till rimliga priser är nog värre.

Kolla EBAY är mitt tips och hittar du en reservdels Deutz med "Star-cab" får du gärna hojta till för jag behöver också lite delar.

/C

Jag saknar hela gasdämparen med fäste och allt. Traktorn saknade ruta när jag köpte traktorn. Men jag fick med handtaget. Du har möjligen inte en bild på fästet som sitter i rutan. Är det samma som på framrutan.


Lägg du in lite bilder på din 3.50 så ska jag fixa bilder och kolla om det är samma fram och bak.

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

krokodilen

#6 » 20:55:10, 23-02-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Bild

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Johanolof (trådstartaren)

#7 » 21:02:45, 23-02-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har tyvär inte några bilder men kan nog ordna någon gång när det är ljust ute. Ser ut som om det är samma både fram och bak.
Johanolof
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:11:14, 12-01-2010
Maskintyp: Traktor

krokodilen

#8 » 21:49:37, 23-02-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tja det blir ju bara ljusare ute så här års så du kommer inte undan. :-)

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se