Det där är inte det "rätta" bromsröret. Jag skäms nästan för att jag inte vet vad det är egentligen men det brukar inte märkas när slangen som går in i bromsoket (eller var det slutväxeln) går sönder vilket dom brukar göra. Jag har satt dit vanliga bränsleslangar. Kanske bara för ventilation eller nånn typ av servo. (värdelös servo i sånna fall)
Jag måste komma ihåg att kolla det där nånn gång.
För några år sedan tappade jag all bromsverkan på MB-trac 800:an från 1980 eller därikring. Det var ett rör under flaket, vid ramen som gått av. Så ta en snabbtitt på bromsrören men det går nog inte att se något innan dom spricker.
Då var det nära att jag hamnade mot ett träd när jag nästan brakade rätt in i skogen med MB-tracen och såmaskin.
Om du också har oljepumparna remdrivna under motorn så håll lite koll på dom. Dom funkar bra men remmarna kan behöva en titt ibland och även slangarna. Iallafall några gånger/år.
Kom även ihåg frysskyddet till luften om dom hadde kvar spritgrejjen på senare modeller. Luktar ju gott när man lägger i diff/fyrhjulsdriften iallafall. Fyrhjulsdriften får man ha i nästan för jämnan. Dom är fånigt lätta i bakändan.