Har en volvo bm 462 som er bygd på en bm 430.den lille motorn får jo jobbe hardt iblant i maskinen som er endel tyngre en en traktorn
motorn har tydlig gått en heldel,hadde et havari nogot år tilbaks da sprakk en sylinder foring,hadde den på verkstad å dom satte dit en service foring dom 2 andre var bra sa dom,
motorn ryker å går å starter men den bruker endel olje satte på en 3l plast dunk på åndings slangen å det blir endel olje der i løpet av en dag! (er litt trøtt på det der olje fyllinga hele tiden!)
var på en motor verkstad her å han fåreslo at vi satte dit nye foringer som han borre opp (da ble vist motorn bra) å ånding ble histori.
han foreslo at vi satte dit en turbo med en økning ifra dagens 47hk til max 60 hk.
vad tror ni om det? vil gjerne høre åsikter da jeg inte vet alt
-må man sette dit krafigere veiv? eller rekker den orginale, på visse perkings motorer så måtte det være kromnikkel herde veiv for å tåle turbo har jeg hørt
-det er ju 2 grener på eksosmanifoilen en gubbe her mente det gjorde at turbon gikk ujevnt?
-blir det rejel høyning i motor temperaturen med turbo? holder kylen som sitter der
-det sitter en luftkompressor på motorn den får smurning ifra motorn,rekker motorns olje pumpe til å smøre en turbo å?
-noen som vet om egnet turbo til den her motorn? tror jeg er mest interesert i en ny snurr å inte noen gammel ifra bilskrot.
takker for svar på