Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

JohnDeere 6900 hydraul

6 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

J-H (trådstartaren)

#1 » 16:10:58, 18-06-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej på er. Jag behöver tips av kunniga om 6900 hydrauliken. Fenomenet är det att den gått bra tills nyligen, inga missljud eller något. Mitt i allt så var servon borta, samt alla andra funktioner. Ända som hände 10 sekunder före var att lampan för växellådsoljan blinkade till. Ok, stannade av direkt, kollade oljan och så, allt var ok... Väntade 5 minuter och provade starta försiktigt, då pumpade den en stund och allt funkade men redan efter några minuter, stopp igen.... MEN växlarna fungerar, både snabbväxlar och fram/back. Kollade med servicen och fick tips om oljesilen som ligger bakom röret in i bakaxeln. Så jag tömde den på olja, även filtren och demonterade oljesilen som (tyvärr) var nästan ren, lite små flingor fans där men inget annat. Provade montera ihop igen, helt ny olja, nya filter, men samma resultat. Någon som är klokare än klok? :)
J-H
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 09:26:45, 01-05-2014
Maskintyp: Traktor



Håkk

#2 » 20:07:35, 18-06-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Växellådan har egen pump så växlarna fungerar fastän hydrauliken lägger av. Hydraulpumpen är en variabel kolvpump, kan vara pumpen som strular. Men märkligt att lampan för växellådan blinkar :klia: :klia:
Håkk
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 05:49:50, 01-05-2010
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: JOHN DEERE 6620 autopowr
JOHN DEERE 5820
VOLVO BM LM846

J-H (trådstartaren)

#3 » 08:53:01, 19-06-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Glömde skriva det att efter rengöringen samt ny olja och filter så var den helt död först, provade starta om en gång till och då pumpade den ca 1 minut så jag hann prova servon och lyften och allt, helt ok men efter minuten så var det stopp igen. MEN den gången så hördes lite missljud, eller inget mekaniskt ljud utan bara lite "gnäll" som om den skulle ha för lite olja..... Samma ljud brukar ju uppstå om man t.ex kippar en stor kärra så man nästan tömmer traktorn....alltså att pumpen svälter.... Men nu var den ju helt full och ändå....
J-H
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 09:26:45, 01-05-2014
Maskintyp: Traktor

J-H (trådstartaren)

#4 » 17:56:09, 21-06-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Var kan man hitta sprängskisser över hela hydraulsystemet?
J-H
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 09:26:45, 01-05-2014
Maskintyp: Traktor

tomaskarlsson

#5 » 20:33:42, 25-06-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

JD har sina reservdels kataloger ligger online, logga in va en återförsäljare.
Har du hittat något fel?
Jag har en 6900 så det kan vara bra att veta.
Med vänlig hälsning tomas
tomaskarlsson
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 17:42:53, 07-03-2015
Ort: Enköping
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: JD 4650
Mastenbroek 10/12

maggen

#6 » 08:54:04, 26-06-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

På 6310:an(-99) sitter det ett gutet block baktill på höger sida, tror det är innanför där man tar ut uttagen för ls-system, och det blocket kan spricka invändigt. Minns inte om servon också slutade funka men lastare och lyft gjorde de. Kan ju nått sånt problem om det ser likadant ut på 6900. Hoppas du begriper min beskrivning.
maggen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 18:57:55, 12-10-2014
Ort: Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se