Sida 1 av 1

Elhydraulisk inkoppling?

InläggPostat: 00:18:51, 25-07-2015
av hornet
Hej,

Har en lamborhini 1060 1996 (nyligen inköpt) med elhydraulisk inkoppling av 4wd, diffspärr och kraftuttag.
Kraftuttaget fungerar.
4wd är ständigt inkopplad.
Diffen går ej i.

Magnetventilerna till 4wd och diff är testade och fungerar. Ström finns.
Vad är nästa vettiga steg i felsökning?

Mvh
Nisse

Re: Elhydraulisk inkoppling?

InläggPostat: 00:39:41, 25-07-2015
av Bengt Erik Eriksson
En sista test med elen..om det passar ihop. Flytta kraftuttagets magnet med kabel runt på de andra funktionernas ventiler och prova med den knappen..

Hjälperinte det är först koppla på en manometer på trycksidan av ventilen och se vad som händer och när

Sedan kan det vara dags att plocka isär ventilen och se då där inte är något skräp. O-ringsspånor och dylikt..

Sitter kraftuttags ventilen tillsammans mrd de övriga?

Re: Elhydraulisk inkoppling?

InläggPostat: 18:21:43, 25-07-2015
av hornet
Alla tre sitter i samma "klump".
När jag torrtestade ventilerna med 12v såg de ut att fungera utmärkt, rena och fina och öppnade/stängde lätt.

Re: Elhydraulisk inkoppling?

InläggPostat: 18:28:57, 25-07-2015
av Bengt Erik Eriksson
hornet skrev:Alla tre sitter i samma "klump".
När jag torrtestade ventilerna med 12v såg de ut att fungera utmärkt, rena och fina och öppnade/stängde lätt.


Beskriv vad du gjorde då lite mer utförligt...

Re: Elhydraulisk inkoppling?

InläggPostat: 20:28:45, 25-07-2015
av hornet
Skruvade lös magnet och ventil. Lade dem på bänken och kopplade ström på dem.
Ventilerna verkade öppna och stänga som de ska.

Re: Elhydraulisk inkoppling?

InläggPostat: 21:28:15, 25-07-2015
av Bengt Erik Eriksson
Ok prova ändå att skifta magneterna på plats på traktorn och provkör.. Får du fortfarande funktion från kraftuttags knappen med annan magnet har du fel på matningen eller magneten beroende på hur du kopplar och skiftar.

Är det ändå samma funktioner som felar när du skiftar magneterna är det på oljesidan det felar.