olle67 skrev:Ang ,kallstart,ja va tvungen å prova min Volvo-ec 140,17- satta mig i å vred utan glödning,den starta direkt utan problem,8000 timmar ingen glödning,helt otroligt......tycker timmarna skulle påverka....
per.björklund skrev:Nja, för smörjningens skull, om du är rädd om motorn, ska du alltid ha motorvärmare när det är under nollan. Men du, pröva att inte släppa glödningen när du startar. Släpp nyckeln bara så långt så att startmotorn stannar. Då fortsätter kallstarten att gå medan motorn snurrar. Baktändningen beror på att glödspiralen är varm och när det kommer nytt bränsle så tar det eld. Inte så farligt men.......
Tala om hur det gick. Per
Alexander.Östman skrev:...vad beror baktändningarna på och varför startar den till för ett sedan stanna ?? .. den varvar ju upp tom innan den stannar ..
godegården skrev:Sitter med samma problem med min 956:a, ganska irriterande. Igår +1* då startade den. Idag -1* omöjligt, maler tills batteriet tar slut. Har autoglödning, men måste kanske kolla upp så den verkligen funkar. Är det som ett vanligt glödstift som värmer luften?
Mikael.Johansson skrev:godegården skrev:Sitter med samma problem med min 956:a, ganska irriterande. Igår +1* då startade den. Idag -1* omöjligt, maler tills batteriet tar slut. Har autoglödning, men måste kanske kolla upp så den verkligen funkar. Är det som ett vanligt glödstift som värmer luften?
Jag är obekant med din modell, men är det Thermostart så är det mer än ett glödstift, det finns även även en anslutning till dieseln.
Återgå till [Traktorer] Allmänt
Användare som besöker denna kategori: Bengt Erik Eriksson, objornvold och 9 gäster