Oljekoppen i hytten erbjöds i ett försök att i efterhand råda bot på bromsproblemen på 500 och tidiga maskiner i 22 serien. Med den blir det ett helt slutet system som inte har med hydraulsystemet att göra. Mins inte vilken
olja det rekommenderades när ombyggnadssatsen monterades, men på eftermarknaden försöker vi fylla samma olja som faktiskt är fylld i systemet för att undvika blandning av oljor. Både Hybran och bromsolja förekommer i dessa maskiner med "oljekopp"och båda funkar, men försök att undvika blandning av oljorna när det i sig kan medföra problem.
Har för mig att "oljekoppen" originalmonterades i 22 serien på slutet.
De flesta borde vara ombyggda till det uppdaterade systemet när ombyggnationen fanns på servicemeddelande. Men de kallades inte in för ombyggnad utan där det var problem med bromsarna modifierades de.
Ska se om jag hittar det aktuella servicemeddelandet, fixar då en avskrift när jag inte kan (får) lägga ut handlingen i original.