Den började gå annorlunda efter att jag bytte till nya filterlock och
bränslefilter, märkte vid luftningen att bränslet flödar sämre, med gamla filterlocken så sprutade det
bränsle, som en fontän, har sen dess börjat gå konstigt och startat sämre, misstänkte då filtrena.
Med det i tankarna så tog jag idag och lade tillbaka gamla filterlocken, jämförde mot de nya, och anslutningarna är tvärtom, in på gamla locket leder till mitten av locket, på de nya leder mitten ut, fast anslutningarna har numren i samma ordning, hoppas ni förstår min förklaring
Luftade systemet (ej vid spridarna), och provade starta, inget liv alls i motorn, provade igen, samma sak, tredje gången då gick den igång, kanske
luft då jag inte rörde spridarrören.
Körde en stund, Lät den stå och kallna i en och en halv timme, provade starta och den gick direkt igång, körde en stund och stängde sen av den, nu får den stå tills imorgon då jag testar igen om den startar.
Motorn går nu nära 2400 rpm obelastad på fullgas, vid körning 2300 rpm, skillnaden kom när jag satte tillbaka gamla filterlocken, jag vet inte om det har någon betydelse, men något som är fel med bränslesystemet verkar det vara, och förmodligen är det luft den tar någonstans ifrån men var ?
Syns inga läckor någonstans, så jag vet inte var jag ska börja.
Min teori är att när mitten är in på gamla locket så fylls filtret nerifrån och upp när man luftar, på nya locket där mitten leder ut, så fylls filtret uppifrån och all luft går inte bort, kan det vara rimligt eller är jag helt ute och cyklar ?
/VolvoBMNisse