Lassel skrev:Carlsson skrev:Fyrhjulsbroms har inte ens dom "dyra" traktorerna, möjligen jcb.. moderna trakotorer är reg som 40km/h och vid broms kopplas fyrhjulsdrift i och framaxel bromsas via vxllådan. Fendt och övriga tyska märken har skivor fram där då de reggas för 50-60km/h med bes och högre skatt? rätta mig gärna om jag har fel, någon? Det sitter iaf inte på våra finska atlantångare och grannens fendtar iaf
Våran 202d har ju HD framaxel. Den har ju någon sorts broms inne i navet... Men ni kanske inte har den grövre framaxeln? Men eran går väl bara 40km/h oxå
Det är nog de som är skillnaden :p Ursäkta OT, Lassel --> På min finns det under transmissioninställning en ruta att bocka i med en uppåtpil och 53 i men de gör ingen skillnad mer än att jag kan välja hastighet 53 men stannar vid 42.. har provat att labba med hjulpulser men den fan verkar gå på markradar helt. lösning på detta kanske rent av är att muta en norsk/finsk båtmek och programmera om box?
På skogsforum finns en tråd om samma sak, dock liite mer positiva toner. inte för att jag skulle vilja köpa en sådan maskin som hytt och rutor är lyx har sedan tidigare haft ett horn i sidan mot kellfri, dålig kvalitet osv.. nu tillverkar dom ju inte foton/YTO o allt va dom heter själva men det är upp till var o en att chansa =) jag är nog en bakåtsträvare och många med mig som i de fallet skulle tagit en valmet på 10 000 tim
http://skogsforum.se/viewtopic.php?f=21 ... ilit=foton