Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterEfterlysningar

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Kinestraktor

58 inlägg • Sida 4 av 4
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Robban_C

#46 » 09:22:13, 18-11-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Menade du att man skulle ha både kedjor och dubbar?
Nä, det tror jag man ska låta bli. Antingen det ena eller det andra.
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17



JIMMY BERG

#47 » 13:38:46, 18-11-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

väljer hellre snökedjor i skogen än dubb pga stenar kan vara hal som attan
JIMMY BERG
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 18:49:17, 07-04-2010
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: LM 620 Scania L76 super

vetinte

#48 » 21:34:48, 18-11-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

urbanholmlund skrev:Hej "vetinte". Du har inte haft några problem alls? Reservdelar? Problem med säljaren (antar det var Kellfri) Bara intresserad då jag numer kör Finskt :wink:

Avgasrörsböjen sprack där var den gick ut under lastarfästet. (vibrasjoner) Annars inget. Så reservdelar har jag inte behövt. Men där e ju många säljare så det e nogg inga problem.
Nej det var inte Kelfri. Utan MÖREMASKIN o dom rekomender jag att du INTE handlar av. (Köpte andra grejer av dom samtidigt som var dårliga/inte passade mm och blev MYCKET dårligt bemött) Har till o mä skrapat bårt deras reklammärke :grin:
Så idag skulle jag ha satsat på en FOTON från kelfri eller annan leverantör.
Kolla lastarfästena bara för där e tydligen olika. Har hört att där finns med euro o andra "vanliga" fästen. Men på min e där nått konstigt. Så jag får bygga om alla redskap. Med facit ihand så borde jag ha skaffat en annan ram. Men i början skulle jag ju bara ha en skoppa................. HMMMMM :slag:

Robban_C skrev:Menade du att man skulle ha både kedjor och dubbar?
Nä, det tror jag man ska låta bli. Antingen det ena eller det andra.


Nej nej inte på samma däck givetvis :lmao:
Kedjor bak o dubb fram var min tanke.
Men det sas mig att man sliter ut dubben ur däcken när man kör i skogen så jag avstod.

Kan tillägga ang. framkomlighet o kraft så klarar traktorn betydligt mer än chafören (jag) vågar utnyttja. Klättrar uta bara f.......n. Så den räcker långt.
Användarvisningsbild
vetinte
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 19:03:21, 20-06-2010
Ort: Västernorrland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Abelco 1,7t
Foton 404
Och föredätta Grävaggregat

Freddejansson

#49 » 22:35:51, 18-11-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Carlsson skrev:Freddejansson-->



Holger skrev:Det blev Valmeten: http://www.maskinisten.net/viewtopic.php?t=27498 :grin:



Tänkte att det kan ske finns fler stackare som täcker kines =)
Men Belarus är nog inte allt för mycket dyrare än motsvarande storlek, men tror man kan få en bättre traktor! Likaså finns dem beg, ibland med både ålö trima eller vretenlastare vilket nog är flera gånger bättre än allt kina presterar!
Freddejansson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:25:37, 24-02-2008
Ort: Uppsala
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Lamborghini 950 Premium 1997
Valtra X120 2003
Massey Fergsuson 6480 2009
Massey Ferguson 6495 2011
Huddig 860

Sillajoe

#50 » 23:27:19, 30-12-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Inte för att vara kritisk men köp inte en kines! Min granne har en sådan traktor som du tittat på och den ramlar isär! Allt måste efterdras. Sen skrapar den på växlarna, trots dubbeltramp. Den är helt orkeslös man får växla som tusan i varje lilla motlut. Man får inte vara för lång för då drar man skallen i konsolen i taket. Tror nog att valmeten är ett bättre kap.
Sillajoe
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 08:09:19, 03-10-2010
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Bm 400. Valmet 343.

stnpj

#51 » 16:41:54, 05-02-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej har också en granne som köpt en foton europard 804 från Möre.
El-fel vid leverans (kupefläkt,ac), olja i expansionskärlet som dessutom var tomt. Däck som saknar friktion vid vinterförhållande (plastdäck?)
Senare har följande hämt. Bromsproblem(luft i systemet), går tungt blir väldigt varm i transmisionen, hög bränsleförbrukning, rasad hydraulpumpsdrivning, rasad diffspärr.
Allt detta har hänt på hittills endast körda 200 timmar.
Men han är nöjd ändå.
Använder dock mest sin bm600 för skog och slotter.
Användarvisningsbild
stnpj
1 inlägg
 
Blev medlem: 13:10:30, 07-01-2007
Ort: Sörmland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Niab 5-15b
Neuson 3503
John deere 5720
Bm 36
Yamaha ymf 400
Pilkemaster. EVO36

gandalfwhite60

#52 » 12:17:53, 03-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Grattis till Valmet valet, Maskinen kommer att fungera bra många år framöver, vad korparna kraxar och jämför med Belarus.. :vissla: För att inte göra tråden till en hacka på allt sida.

Som bekant har jag själv en kines hjulare. Mitt enda problem med den nu är att hitta någon som vet hur sjutton jag får isär kopplingen på den. Annars har den hittills gått över 500 timmar, två gånger har den stannat mitt på vägen.. .orsaken var samma bägge gångerna. tomt i tanken. Inga hydraulläckage, men elfelen börjar komma fram (lampor som inte fungerar eller slocknar när man behöver dem) :grin:

Annars för reservdelar på kineser har man swekip, dem har börjat titta på reservdelar till dem flesta modeller som har sålts/säljs på den svenska marknaden. Om man vill försöka beställa själv från kina finns det appar att beställa genom
mvh

Seppo
Användarvisningsbild
gandalfwhite60
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:49:34, 25-04-2013
Ort: Piteå
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: ZL06 :D

Skogis18

#53 » 09:39:21, 21-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej
Intresant tråd detta om Kines traktorerna.
Själv är jag bonde, entreprenör, och äger ingen Kines traktor ännu.
Men jag måste säga att jag tycker de är väldigt intressanta, prismässigt. Och visst jag kanske inte skulle köpa en och hänga för harven, växelplogen etc. Utan skulle jag mot förmodan köpa en så vore det till småkörningar.
Jag tror nog precis som det skrevs längre upp här att till rätt jobb fungerar den nog mer än väl. Man får ju för jösse namna en helt ny för samma pengar som en beg traktor. Och delatr kan ju inte vara så svårt att få tag i?
Jag tittade på en och den hade Perkins motor, och ZF transmission och det är ju mig veterligt inga dåliga okända grejer.
Jag hade en granne för några år sedan som rådfrågade mig ang köp av traktor för hobbykörning, snö, ved mm. Hans årliga körning av traktorn var kanske ca max 150h. Jag sade till honom att köp en Kines, den kan du ha livet ut.
Han köpte en beg MF 175 och fick reparera för ca 20 000, dessa pengar hade han kunna amortera av på Kines traktorn i stället.
Jag tycker att vi fastnar i dessa kända stora märken hela tiden, så fort att det kommer ett udda märke, så dömmer vi det direkt utan att tänka vad skall jag ha den till.
Skogis18
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 11:17:16, 04-06-2018

OLA56

#54 » 09:05:15, 22-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

De första Foton traktorerna, som kom till Sverige för 10 år sedan, hade en Perkinsmotor. Byggd av Perkins fabrik i Kina. Malte Månsson (Perkins i Sverige) hade inte delar till de motorerna. Hur det är idag vet jag inte. För 10 år sedan fick man vänta på delar från Kina.

OLA56
OLA56
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:08:42, 23-10-2011
Maskintyp: Ej angivet

v240tic

#55 » 10:18:00, 22-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har en nabo som kjøpte kinatraktor. Husker ikke merke, men tror det var en 2016 modell. Den endte opp i to deler når han kjørte med grus i frontlasteren og bakskuffen... knakk på midten. Og det var ikke snakk om noen monsterskuffe i frontlasteren.
v240tic
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:17:41, 15-04-2011
Ort: Meland, nord for Bergen
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ford 4110
Massey Ferguson 135
Takeuchi TB045
AEBI AM52

LINGRÄVARE

#56 » 20:59:07, 22-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

dom så kallade kines Perkins som vi ser som säljer delar till Perkins
har inte stora likheter med orginal.
LINGRÄVARE
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:33:54, 07-12-2014

nimbus

#57 » 11:46:41, 05-10-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är det någon som har en nyare "kines" traktor? Tråden är ju ganska gammal, är det bättre kvalite nu? erfarenheter?
- "it always impossible until it´s done"

Favorit ordspråk: "så går det"
nimbus
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:20:15, 13-01-2010
Ort: Västra Götaland
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: "Tjugotalet verkstadsmaskiner"

toker

#58 » 14:57:50, 05-10-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har en gammal kines en jinma 254 från 2007 tror jag och reservdelar är i alla fall inget problem allt verkar finnas att få tag i dock tar det väl nån vecka om man inte betalar massor i frakt från kina. Hur är kvaliten på branson dom verkar ha rejäl markfrigång och har ju lite mindre modeller som borde funka bra i skogen jag behöver ingen stor traktor 30-50 hk räcker bra men den får gärna gå i 40 kmh för har nån km till skogen.

1 person gillar det här inlägget.
toker
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:23:55, 02-07-2011
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se