Jag har skruvat/renoverat med en del bil motorer, ej diesel dock, har väl ingen större böjelse för att byta saker för bytandets skull, utan är det inom toleranserna så ja, då är det ju ok på en bruksmotor, sen om den sitter i en bakhjulsdriven bil eller moped, spelar mig ingen roll, är ju där inga större problem med o ta ut eländet igen.
Dock på mina framhjulsdrivna bilar så skulle jag med tanke på arbetsinsatsen det innebär att demontera och montera motor o låda o allt runt inte ta några risker för o spara någon tusenlapp på nya delar av med bra stamtavla om en rova/växellåda eller koppling/kopplingshydralik skulle behövas o bytas/renoveras.
Min tanke är att en
traktor, även en liten sådan är ju inte helt smidig att hantera vid demontering och montering så om du fixar till underdelen och om några år/timmar så börjar den o vevhusventilera ordentligt o få dåligt komp, ja då var ju nya foder, kolvar o ringar väldigt billiga helt plötsligt.
Funktionsvärdet är ett värde som inte skall underskattas, sura pengar nu men i framtiden så kan dom pengarna vara guld värda, för funktionens skull och i synnerhet på ägarens blodtryck och psykiska hälsa.
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.