115-120 bar, det är inte jättenoga.
Du har antagligen bara
ventil nr 9, ventil 11 finns inte på din
traktor.
Ventil 9 fungerar både som tryckbegränsare för pumpen OCH som shockventil för cylindern.
På traktorer med både 9 och 11 så fungerar 11 som tryckbegränsare för enbart pumpen.
Ventil 9 fungerar då enbart som shockventil för cylindern och inte pumpen.
Varför vill man ha två ventiler i ett system när det går lika bra med en?
Anta att det finns bara en kombinerad tryckbegränsare/shockventil (som på din traktor) och man lyfter max last vad traktorn klarar med den ventilens tryckinställning. Så långt allt väl. Om du sen kör iväg längs en skumpig grusväg och lasten gungar till lite så räcker det för att lösa ut den kombinerade tryckbeg/shock ventilen och lasten sjunker, inte bra.
Med två ventiler så kan man sätta shockventilen på högre
tryck än pumpen. Man kan då lyfta max last och köra iväg på en skumpig grusväg utan att lasten sjunker lite för varenda sten man kör över.
Moderna hydrauliksystem är ofta konstruerade på detta sätt, en tryckbegränsare för pumpen med lite lägre tryck samt en shockventil till cylindern med lite högre tryck som garanterar att lasten blir hängande kvar även om man får lite dynamik i den.