Har hjälp farsan att montera hjälpservo på hans boxer, då dom är lite väl tunga i styrningen orginal...
Tänkte visa nedan hur jag burit mig åt:
Processen vart väl lite omständigare än det från början var tänkt, men nu sitter kolven på plats. Pump, servobehållare och div. järnskrot hämtades från en volvo F4 samt från "bra att ha hyllan", kolven beställdes från england och är egentligen till en Ford 5000, med facit i hand skulle jag valt en kolv med något kortare slaglängd samt med hydraulanslutningarna på andra sidan mot vad denna har.
För att få plats med pump etc, tillverkades ett nytt generatorfäste, dels för konstruktören som konstruerat de tidigare inte ställde några högre krav på "finish" samt för att få upp generatorn lite, den tidigare Iskra generatorn från Oie (som det egentligen inte är något fel på) ersattes av en Bosch 55A
Tillverka fästen för pump och generator.. pumpen har väl gränsfall högt flöde, men de fungerar tillfredställande i alla fall
Generatorfästet som satt där innan, hade väl lite mer att önska enl. mig
Tanken var att styrventilen skulle peka uppåt, men banjoanslutningarna hade tagit i ramen för "stenbryggan" då, så kolven fick vridas ett kvarts varv utåt...
Grejerna fick lite färg (ral 3002, 2k lack) i samma veva. Provkört och färdigmonterat