Detta är ett av dom där projekten som går lite trögt ibland , men nu så blir det ett skutt .
Först en glad överaskning, jag har trott att den här har haft enkelkoppling men när den åker isär så tror jag annorlunda . Kopplingen får jag nog fundera lite mer på senare, jag har aldrig känt nån antydan till att det fanns 2 lägen på den, kan den vara olyckligt hopsatt eller feljusterad mån tro?
Tanken är att motorn ska helrenoveras, nåja den är rätt sliten och jag får nog peta på lite mer än motorn, förra året så renoverade jag bakdelen och bromsarna. Nu får det bli andra änden tänkte jag.
Det jag funderar på utifrån bilden ovan och genom att kolla lite i en lånad (och återlämnad) VHB är att det är onödigt trassligt att försöka byta packbox på ingående axel till växellådan med lådan sittandes i traktorn eller går det? Det är inget fel på lådan i övrigt.
Fråga 2 i nuläget har med framaxelvaggan att göra. Den är så glapp att jag egentligen inte behöver styrspindlar utan nog klarar mig med att vrida framaxeln rakt av, nästan ivf .
Vad jag funderar på är vad det är som hindrar framaxeln blå ring, att glappa i längsled, altså framåt och bakåt i vaggan, röd ring. Det enda jag hittar som går att köpa är ju nummer 37 på bilden ovan. Eller gör det sig självt med nya bussningar (nr 37) och en ny tapp?
När frågeställningen är avklarad så bifogar jag en bild på den elektriska och eftermonterade motorvärmaren till denna skönhet.