Turbodiesel skrev:Har du mätt transtrycket än? ska ligga i storleksordningen 10,5bar, och ligger det lägre så får huvudpumpen ingen olja, 4wd kopplingen tycker jag inte bör dränera transtrycket i tillslaget läge, eftersom den är negativ = fjäderbelastad.
Mäter du trycket så borde du teoretiskt kunna se vilken koppling som sänker det. Det tar en stund med bra tryck innan övrig hydraulik fungerar ordentligt.
Kommer jag ihåg så ska jag kolla lite i manualerna.
Har mätt tryck nu. Inte helt säker på att jag mäter "rätt". Men det jag gjort är att koppla in en manometer till ett av uttagen bak. Där har jag sedan gett tryck och kom upp i ca 170-175 Bar på alla 4 uttag.
Med tryck på har jag sedan slagit till och från snabbkopplingen,fyrhjulsdriften och servon och mätt skillnaden. Är det rätt tillvägagångssätt?
Skillnaden på snabbkopplingen av/på var ca 10 Bar. Ingen skillnad mellan högt och lågt varvtal. Varningslampan till hydrauliken tändes som vanligt om jag inte gav högre varvtal, då släcks lampan.
Servon varierade ganska kraftigt, så lite svårt att ge någon siffra.
Fyrhjulsdriften gav ingen skillnad mellan av och på. Ingen skillnad mellan högt och lågt varvtal.
Vi stängde av traktorn och lämnade tändningen på, solonoiden till fyrhulsdriften verkar få ström, men den klickar inte när man trycker på/av-knappen. Ska den inte göra det?
Är trycket på ca 170-175 Bar normalt?
Jag antar att det kommer ut olja om man tar bort solonoiden ?
Kanske är det ändå solonoiden det är fel på?
Förklarar ju dock inte snabbkopplingen...
Skickat från min iPhone med Tapatalk