Nu kommer det att dröja ett tag innan det kommer fler uppdateringar tyvärr jag ska iväg på lite jobb igen och sedan måste ja få tummen ur och bygga klart lackboxen så att det går att få färg på alla delar jag har knåpat ihop.. alternativ ha tag på någon som kan tänka sig att släppa in en glad amatör i sin lackbox
det var upp till diskussion tidigare i tråden angående vilken
slang man ska använda till motoroljekylaren men nu blev det rör där med för jag kan inte utstå tanken på fula slangar runt motorn, så nu det ser lite mer seriöst ut
jag fick bygga en fusk bit av rambalken för att kunna få oljekylet på rätt plats, så efter 1 timmes mätande och svetsande så hade ja en bit att fästa kylaren i så att det gick att dra rören på vettigt vis
å en bonus bild på min bruks
traktor en NewHolland TM270 med extra allt eftermonterat i min ägo
som sagt allt man får nävarna på har en fruktansvärd förmåga att spåra ur hela tiden
lite info om den: optimerad av finnarna och sedan efter det ryckt kontakten till laddtrycket(den ger fullt med diesel då) bromsad till 167 kw och 1843nm på tappen. eftermonterad frontlyft och
pto, JD Gps
styrning med rattmotor och antenn på motorhuven håller bra precision upp till 20kmh (plus/minus 5cm i den farten) uppdaterad belysning runt om med 4 xenon extraljus på taket och 10 st xenon arbetsljus... och 4 nya
däck till denna säsongen.
det blev en mycket trevlig traktor med ett helt sinnessjukt bottenvrid, en kan gå in i en rondell med en tåg vikt på 20 ton och ligga kvar på högsta växeln och låta traktorn gå på tomgång igenom och sen stämpla fullt och det sticker på en gång