Lyfter denna tråden lite då jag håller på med kopplingsbyte på min BM 2200. Anledningen var att den slirade vid ett tillfälle på högre
växel med lass i kärran, tänkte att det är lika bra att ta det direkt..
Där var en del mer än verkstadshandboken lyfte upp för BM500 att lossa för att kunna få isär den. Kan göra en tråd om det eller lägga upp bilderna om det finns intresse för någon..
Nu till mina frågor.
Jag mätt mig fram till att det har gått av runt 0.6mm av materialet på svänghjulet..
Ytan var det inget större fel på, men tänker att jag plansvarvar den ändå när man ändå har nere den.
Frågan är ju om jag tänker rätt om jag tar av 1mm från mätt Kant och lika mycket på kanten där tryckplattan är infäst.. Eller kan det ställa till det?
Läste i manualen att man max kan ta 1 mm, men då antar jag att de inte räknat in att man sänker kanten med?
Eller skall man bara utgå från där lammellen ej kommit åt att avverka material och ta ned 1mm därifrån och låta bli kanten?
En
bult hade även gått av till infästning en för tryckplattan så det har säkert gjort sitt..
Även anläggningarna mitt urttampningslagret var rejält slitna!
Mätte den gamla lammellen och jämförde med den nya. Gamla var nere på 8.0mm nya är 10mm..
Byter svänghjulslager och urttampningslagret med, när allt är nere.
Kommer jag behöva någon distans? Det pratas om någon plastdistans? Vart skall den sitta? Hitta ingen på mitt..
Inte plockat bort urttampningslagret än.. Måste släppa på justeringen antar jag för att få den att släppa från trycklorna eller vad man kallar de