Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

MF 165 kopplingsarmarna trasiga

17 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

cactuz (trådstartaren)

#16 » 10:32:18, 22-06-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Japp, en kompis svarvade ett åt mig enligt anvisningarna/mått som jag hittade i en annan tråd här (och sedan såg även fanns i servicemanualen). Jag kanske borde kontrollmäta det men han brukar göra bra grejor åt mig och det såg vid okulär besiktning bra ut när jag skruvade dit kopplingen.
cactuz
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:32:27, 15-12-2015
Ort: Trollhättan
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: MF 165
Poclain TC45



cactuz (trådstartaren)

#17 » 23:34:14, 27-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag glömde avsluta denna tråden.... allting är ihopskruvat och lirar, det blev att jag hängde motorn lös i motorlyften och skaffade fram ett par extra händer (farsan) så gick det allt på två pers att få ihop grejorna igen rätt så smidigt.
Murphy har tuffat på och jag har väl som mest suttit en hel dag i princip i traktorn och kört ca 30 ton stenmjöl från en hög på gårdsplanen till frugans nya paddock 100 meter bort, fram och tillbaka... ja ni kan själva föreställa er att det blev många vändor fram och tillbaka, och då styrservot fungerar lite sisådär (det är på att-göra-listan) så var man ganska mör efter den dagen.

9 personer gillar det här inlägget.
cactuz
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:32:27, 15-12-2015
Ort: Trollhättan
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: MF 165
Poclain TC45


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: LO 56 och 11 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se