Hej igen
Tänkte nu ta och återkoppla och berätta om hur det gått med min MF35a.
Byte av bränslepumpen gjorde att bränslet inte gick baklänges och det var en stor skillnad i pumpens förmåga att pumpa bränsle.
Därefter byttes solenoiden i
startmotor vilket gjorde att det blev mycket bättre snurr trots ett halvdåligt
batteri, lyckades med hjälp av en Ctek
laddare få batteriet att ge ifrån sig riktigt bra start ström.
Därefter byttes
generator och laddrelät till nya grejer och nu laddar det riktigt bra som max ca 15A.
Sen tappades motorn på
olja och nytt filter monterades efter fyllt motorn med mineralolja började jobbet med att byta oljetrycksmätaren till en ny då den gamla inte gjorde några större utslag.
Därför har jag en fråga då jag vid ca 8-900 varv justerade trycket till att ligga på mitten av det gröna fältet är det okay eller måste man mäta upp trycket?
Bifogar en videosnutt som visar hur motorn låter och undrar om det verkar okay, själv tycker jag den låter okay nu. Det verkar inte gå att lägga till en film eller vet jag bara inte hur? vet nån hur?
Motorn startar nu utan startgas, men värmer med glödningen ca 10 sekunder och därefter startförsök och inom 20-30 sek startar den, jag tycker dock att den startar lättast med ett gaspådrag som vid gång skulle motsvara tomgång vid högre gaspådrag så verkar motorn gå tyngre, blir kompressionen högre så borde det väl betyda att motorn trots allt är ganska tät.