Hei! Jeg har en MF135 som ikke er særlig interessert i å starte ved ca. +10`c og nedover.
Dersom jeg bruker termostarten/ "glødingen" så kommer den ganske greit. Men disse skal jo komme igang meget lett nesten uansett utetemperatur.
Da termostarten gikk til skogen i vinter, så måtte jeg kjøre startmotoren i 45-60 sekunder før den begynte å vise livstegn.
Jeg har sjekket og skiftet følgende:
Ny toppakning samt justert ventiler.
Nye dysespisser, og justert disse til korrekt trykk
Det er ingen andning fra sump/veivhus av betydning.
Det er så å si 0 oljeforbruk. 50 timer siden sist oljebytte, og har ikke etterfylt noe olje enda.
Når man prøver å starte, så kommer det ganske umiddelbart hvit dieselrøk fra eksosen, så den får diesel.
Den drar godt når den er igang, ingen røk (bortsett fra et hint av svartrøk ved belastning) under kjøring
Om motoren er varm, så starter den umiddelbart. Om jeg bruker termostarten så starter den ila. 4-10 omdreininger på motoren.
Jeg undrer fælt på hva som forårsaker dette? MF135 er jo kjent for å være meget lett å starte, mens min er sur og lite villig.
Er det noen her som har vært borti lignende, og som kanskje har tips?