Byte transmissionsolja. Upptäckte att kabeln till tryckgivaren på växellådan lossnat. När jag satte dit den lyste varningslampan. Jag hoppades att filter- och oljebyte skulle släcka lampan. Icke! Vet någon hur man enkelt kollar att trycket är OK? Mätpunkt och lämplig mätutrustning? Jag hoppas ändå att det är givaren som är kass. Allting funkar som det skall.
Rengöring och
felsökning under taket. Tempsäkringen till fläktmotståndet trasig. Efter bygling så funkar alla tre hastigheterna. Fick också igång torkarmotorerna. Nu saknas bara torkararmar. Hyttfilter bytta. På taket satt resterna av en varningsfyr. Hittade en ny med samma håldelning i gömmorna.
Ett smakprov på de kreativa lösningarna i elsystemet. Relät är till starten, vilket nog är ganska bra. Sämre är kopplingen för lyset. Det sitter en hängsäkring direkt på + på
startmotor, kopplat tillsammans med original
ledning till lyset. Varför ser Ni på nästa bild.
Nyckelbrytaren har gått varm och ger inte
spänning till lyktorna. Ovan hashmek gav nog spänning bakvägen? Säkringen är bortärgad så jag kommer aldrig att få veta. Ny nyckelbrytare skall beställas.
Fick tips från en forummedlem om
Trima lastarfästen som suttit på en 1630. (Tack Sockan!)
Vet någon hur mycket det skiljer mellan 1630/1640 avseende Trimafästen?