ihc_ skrev:Lite av spåret, men hur fungerar fyrhjulsdriften att köra med ? Svarar den på motorvarv ? Hur är den på vintern med bromsning osv ?
Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Jag brukar bara aktivera fyrhjulsdriften när den behövs, inget jag låter vara i på vägkörning. Det är ju enkelt via en elektrisk brytare. När den är inkopplad
driver den med en konstant kraft (finns två lägen). När farten blir så stor att hydrauldriften inte hinner med (mottrycket sjunker) stängs den av automatiskt och kopplas in igen när farten minskar.
Om du kör i en isig nedförsbacke och vill behålla greppet måste den stängas av för den driver på med bestämd kraft även om du motorbromsar.
För min körning funkar det ok, kör traktorn som en 2-hjulsdriven men möjlighet att komma loss om man fastnar eller har lastat lite mycket på lastaren. De större framhjulen är ju ingen nackdel heller.
Har bara kört lite jordbearbetning och dop har det funkat bra med fyrhjulsdriften för att öka på dragförmågan.
Men som sagt, inget att jämföra med en riktigt fyrhjulsdriven men bättre än en 2-hjulsdriven.
Jag får aktualisera efterfrågan, någon som har en
koppling till hydraulpumpen?
/Andreas
Skickat från min SM-G950F via
Tapatalk