Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Massey-Ferguson 550, får inte fram bränsle

4 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

friflygare (trådstartaren)

#1 » 19:51:23, 09-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, har ett bränsleproblem jag behöver hjälp med.

Massey-Ferguson 550
Årsmodell 1978
Perkins 2.5l 3cyl. Diesel, är troligtvis en Perkins AD3.152
Traktorn har stått efter soppatorsk för ett år sedan. Jag hjälper grannen, ej min egen maskin och var inte med när den stannade. Har ingen erfarenhet utav motormodellen, kan dock skruva motorer.
Tankade upp traktorn med tio liter diesel, lufta fram så jag har bränsle fram till injektorpumpen. Den har två luftskruvar på sidan. Började försöka luft vid spridarna då startmotor drar runt motorn men det kommer inget, lossar då spridarröret nere vid pumpen. Det kommer inte bränsle där.

Kan det vara ett problem som går att åtgärda genom att lyfta toppen på pumpen och renovera på plats eller måste den skruvas bort helt? Jag har inte renoverat en pump tidigare.

Bild på en liknande motor, vet inte om det är exakt samma modell:
Bild

Tack och hej!
friflygare
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 18:07:05, 09-10-2017
Ort: Stockholm
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 550



Gunnar i Sörby

#2 » 21:08:38, 09-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Både instruktionsbok och verkstadshandbok finns som Downloads på Maskinisten, så du kan kolla om det är något speciellt som behövs

1 person gillar det här inlägget.
Gunnar i Sörby
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:00:10, 12-11-2014
Ort: Tjörn
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35X, MF 165, MF 550 med Bergsjö 910, BM 650 med Ålö Quicke 3260, Wain-Roy traktorgrävare

Michael Meier

#3 » 18:36:20, 10-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är ofta tokigt att pumpen är utan bränsle en stund, ett år är lång tid, du kan öppna lilla luckan med två sexkantskruvar för att se om det är rostigt.
/Michael M

1 person gillar det här inlägget.
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

friflygare (trådstartaren)

#4 » 16:51:04, 11-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Michael Meier skrev:Det är ofta tokigt att pumpen är utan bränsle en stund, ett år är lång tid, du kan öppna lilla luckan med två sexkantskruvar för att se om det är rostigt.

Gunnar i Sörby skrev:Både instruktionsbok och verkstadshandbok finns som Downloads på Maskinisten, så du kan kolla om det är något speciellt som behövs


Tack båda för hjälpen, ska öppna luckan och kolla hur det ser ut.
friflygare
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 18:07:05, 09-10-2017
Ort: Stockholm
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 550


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se


cron