Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Oljelekkasje bak veivaksel på TEA 20 1949 modell

4 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

pafos (trådstartaren)

#1 » 05:24:22, 18-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jeg har forsøkt å tette en stor lekkasje på traktoren med å montere ny sealring, men lekkasjen er fortsatt stor. Det viser seg at det mangler tetning i flensen mot motorblokken. Det er brukt filt og grease som bildene viser. Dette var mye brukt før.

Finnes det mer robuste midler enn dette i dag?
Bild

Bild


Tråd löst

pafos
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 06:39:52, 15-10-2017
Norge
Maskintyp: Traktor



Michael Meier

#2 » 07:55:46, 18-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Paul Fossum skrev:Jeg har forsøkt å tette en stor lekkasje på traktoren med å montere ny sealring, men lekkasjen er fortsatt stor. Det viser seg at det mangler tetning i flensen mot motorblokken ....


är du riktigt säker på att det är just i det delningsplanet som det läcker ?
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

Stefan1972

#3 » 08:37:03, 18-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Filt som packning där brukar fungera om man gör det ordentligt. Det låter iallafall inte som det är det primära problemet utan det lär ju antagligen vara nåt annat.
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet

pafos (trådstartaren)

#4 » 13:21:38, 18-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Takk for svar. Tror jeg ikke har forklart meg godt nok. Da jeg skiftet sealring, kjente jeg ikke til at filt skulle settes i fra undersiden av flensen, og dermed ble det oversett fullstendig. Jeg må regne med at det er derfor lekkasjen oppstår. Må vel løfte motoren opp i rett høyde bak for å disse satt inn.

For meg kan det høres ut som at filt ikke er så sikker metode for tetning. Finnes det andre, bedre alternativer?
pafos
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 06:39:52, 15-10-2017
Norge
Maskintyp: Traktor


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se