Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Kamdrivning IH 454 3cyl

5 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

mf33 (trådstartaren)

#1 » 14:58:39, 19-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej

Jag har hjälpt en kille som hade problem med sin Dieselpump. Han tog lös den själv och efter jag gjort mitt med pumpen monterade han dit den. Den startar inte!

Det kommer diesel fram till spridarna (sölar och skvätter när man släpper på spridarrören)
Jag frågade så han fått pumpen rätt och svaret va attt den passade i kilspåret i kamdrevet6 så jag satte ihop de så.

Fråga: Är drevet såpass löst när pumpen är loss så att de kan ha hoppat ngn kugg eller två. Sitter drevet så "fixerat" när pumpen lossas att det inte kan röra sig???

Startproblemet var från början härsken diesel(ej alger) i pumpen så den lev. inget bränsle, nu är det fixat. Kan ju även va spridarna som fastnat i helt öppet läge och vill inte ta bort dem om bara pumpen står fel samtidigt vill jag inte riva kåpa och kamdrivning om spridarna är felaktiga.

Har hjälpt den lite med bromsrengjörings-spray som "startgas" och den går då på det men dör ner sen, den ryker djävel ljusblått heala tiden så ngt bränsle kommer nog in i cyllarna.

mvh Mojje
mf33
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 02:05:57, 13-02-2010
Ort: Lisch Västra Götaland
Maskintyp: Lastbil



td70

#2 » 15:47:05, 19-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kan nog vara bra att ta ut spridarna och provtrycka dem. Det kan vara en möjlig orsak till att den inte startar.
td70
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:53:31, 04-03-2016
Ort: Nedervetil
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Kör med: Valmet 8400, Valtra 8150, Valmet 6300, Volvo BM 400, Åkerman H9, Volvo BM s830, Lännen t14, vw caddy, Volvo V70 mk2

mf33 (trådstartaren)

#3 » 16:49:19, 19-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

td70 skrev:Kan nog vara bra att ta ut spridarna och provtrycka dem. Det kan vara en möjlig orsak till att den inte startar.


Jag är en man i tidsnöd/ont om tid och hjälper till lite "pro bono" så dra bort spridarna utan att ha uteslutit felmonterad pump. Nej!! även det också kanske behövs .
mv h Mojje
mf33
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 02:05:57, 13-02-2010
Ort: Lisch Västra Götaland
Maskintyp: Lastbil

mathiast

#4 » 17:31:14, 19-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Låter som om pumpen sitter galet och tänder sent
mathiast
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:53:33, 27-03-2010

mf33 (trådstartaren)

#5 » 19:50:40, 19-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej

Vart och kollade på traktorn. Pumpdrevet stämmer inte mot ngn märkning mot det drevet det går emot.
Fanns 6st!! märkningar på motsvarande drev. De va märkta med siffror 1 t.o.m. 6. vilken ska det va och varför så många? mvh Mojje
mf33
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 02:05:57, 13-02-2010
Ort: Lisch Västra Götaland
Maskintyp: Lastbil


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se