Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Case 1490 Stannade, sen, startar ej.

3 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

muttann (trådstartaren)

#1 » 17:02:23, 06-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, Jag har en Case 1490 82a som ej vill starta. Har funkat fint, startat lätt sen efter en liten körning när den stod i lite uppåt lut så stannade den. Har provat fyllt på tanken, pallat upp traktorn i med mer rakt läge. Luftat enligt instruktions boken, öppnat spridare gnuggat och gnuggat med starthjälp, handpumpat och handpumpat. Har fått fram diesel vid filtren, pumpen och spridarna men den vill ändå inte starta, inte ens tända. Har någon stött på liknande eller kanske har någon aning om vad det kan vara? Borde jag prova med startgas? Mvh Johannes
muttann
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 09:13:59, 18-06-2013
Ort: Ånäset
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case 1490



mliljedl

#2 » 18:00:32, 06-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har en kompis som har en case 1390 och den stannar också nu som då, och då brukar han köra på startmotorn säkert 5min och skruva upp spridarrören ett i taget så det säker kommer bränsle på alla ställen... kör bara inte för länge på starten utan att ha den att vila emellan.

Han vet inte vad detta fenomen beror på.
Använd INTE startgas på en diesel, den brinner för kraftigt och kan förstöra motorn.

Martin
mliljedl
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:34:03, 25-09-2011
Ort: Kristinestad
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor

muttann (trådstartaren)

#3 » 02:26:24, 07-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ok, tack för svaret, var på väg att köpa startgas :) Prova lufta lite mer och nöta på :)
muttann
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 09:13:59, 18-06-2013
Ort: Ånäset
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case 1490


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: BM GM612 och 17 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se