Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Renovera matarpump (Valmet 465)?

16 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Sryd (trådstartaren)

#16 » 00:58:35, 29-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jodå, nu är renoverad pump monterad och traktorn provkörd med gott resultat. För det första stannade den inte ( :smile: ) och den går dessutom bättre än på länge. Framför allt tydligt mer ork när det tar emot lite på högre växlar. Ska bli intressant att se hur den känns med komplett ekipage (körde utan vagn).

Vad det var för fel på pumpen är svårt att säga. Inga tydliga fel på de delar som byttes ut, men skillnaden märktes redan när jag handpumpade, vilket väl borde indikera att utloppsventilen inte fungerade som den skulle.

Kan tillägga att även om det var snopet (och något irriterande...) att slangbytesjobbet i princip gav negativt resultat så är jag nöjd med att de är utbytta, för de var inte vackra. På köpet har jag också bytt två andra slangar, nämligen två av tre som är inblandade i förvärmningen. En läckte tydligt - och var så rutten att den i princip gick av bara av att jag tog i den - och den andra började läcka så smått när jag kontrollerade den. Dom hade kunnat småläcka ett bra tag till om jag inte hade rumsterat om med bränsletillförseln och därför la märke till det. Hade dessutom turen att ha en bit passande bränsleslang liggande, vilken precis räckte till de två längder som jag behövde.

Tack för ert engagemang och goda råd, mycket uppskattat :buga:
Sryd
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:31:24, 29-10-2015
Ort: Aneby (Jönköping)
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF135

Hymas 62 4s 1980 (samägd med granne)

Regelbundna lån av grannes skogsekipage (med upplägget "han äger, jag skruvar"):
Valmet 465, takmonterad Moheda 2.58 TL + K90 huggarvagn




Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Jarlingar och 11 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se