Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Justering koll av inkoppling av kraftuttag New Holland TN60DA

1 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

busse (trådstartaren)

#1 » 18:50:17, 25-01-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nån som har koll på hur inkopplingen av kraftuttaget går till på en New Holland TN60DA? Idag då jag skulle ut och snöröja så lät det konstigt då jag slog på kraftuttaget snöslungan. Trodde att det hänt nåt med kraftuttagsaxeln och tog in traktor i varmgaraget för koll men hittade ingen tog ut den igen och missljudet kon då jag belastade under varv, in igen och försökte se runt slungan men hittade inget. Tog ut traktor för att sätta slungan i andra traktorn och testade då igen och då funkar allt som vanligt.

Inbillade mig att spaken för påslaget inte kändes normal då det uppkom missljud, nu verkar den vara okej. Nån som har koll på detta och hur man ska justera kolla upp det hela, borde ju vara samma inkoppling även i de större modellerna i samma serie. Nån som vet om man kan hitta en rephandbok till TN60DA det underlättar ju väldigt mycket.
busse
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 07:14:05, 01-03-2016
Ort: Norrbotten
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case CX70
New Holland TN60DA

Det totala vansinnet, kompressormatad Honda 250
Triumph Thruxton 900
Kawasaki KLR 650C
Cadillac Serie 62, 1960




Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se