Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Massey Ferguson 44B går ej fram eller bak

36 inlägg • Sida 3 av 3
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Tbgabatnir (trådstartaren)

#31 » 11:15:21, 27-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag tog och skruvade lös pumpen till transmissionen utan att mäta varken tryck eller flöde före. Det var två o-ringar som var helt förstörda det var det enda jag kunde bedöma som fel. Lämnade in den till en hydraul verkstad och dem dömde ut den som slut och utom räddning. Hade nöt mot något lager och lite annat som tydligen inte alls var bra. Jag beställde en ny på hydraul verkstan (dem kunde bygga ihop en) och hoppas nu på fungerande traktor efter påsk. Pris som mest beroende på hur mycket den behövde anpassas 5000:-, kändes rimligt tyckte jag.

Blev lite märkligt när dem sa att "tyvärr pumpen är slut" och jag jublade högt, men har man sökt ett fel i ett par månader och förhoppningsvis har hittat det blir man glad...

2 personer gillar det här inlägget.
Tbgabatnir
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 13:11:11, 15-01-2018
Ort: Sundsvall
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Massey Ferguson 44B



greven67

#32 » 05:48:04, 17-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ursäkta att jag bryter in men var sitter filtret för transmissionen? Hittar bara hydraulfilter.
greven67
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 16:08:24, 13-10-2017
Ort: _Deje
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Massey Ferguson 44

Tbgabatnir (trådstartaren)

#33 » 06:26:05, 17-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Dra tillbaka huven över själva motorn med handtagen bak på traktorn en liten bit så sitter det på höger sida högst upp längst fram. Art nr MF1087 415 M91.
Tbgabatnir
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 13:11:11, 15-01-2018
Ort: Sundsvall
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Massey Ferguson 44B

greven67

#34 » 17:17:05, 17-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Enda filtret jag har under huv är ett som sitter på vänster sida (om du sitter i traktorn) bredvid hydraultanken. Sitter ihopskruvat med 8-10 bult i en fläns men det är väll hydraulfiltret väll?
greven67
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 16:08:24, 13-10-2017
Ort: _Deje
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Massey Ferguson 44

Tbgabatnir (trådstartaren)

#35 » 06:44:43, 18-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Filtret sitter där jag försökt rita in det på den bifogade bilden, långt upp till höger typ bakom hydraultanken i alla fall på min modell. Det syns dock inte innan man dragit motorhuven bakåt, handtagen för detta är vid krysset. Följ annars tryckslangen från transmissionspumpen som sitter mitt fram på convertern. Nästa sak som borde dyka upp då är transmissionsfiltret
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Tbgabatnir
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 13:11:11, 15-01-2018
Ort: Sundsvall
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Massey Ferguson 44B

greven67

#36 » 20:20:53, 20-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu hitta jag det.Det var det jag trodde var hydraulfilter. Tack så mycket för hjälpen.

1 person gillar det här inlägget.
greven67
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 16:08:24, 13-10-2017
Ort: _Deje
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Massey Ferguson 44


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se