Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Ovanlig hitchkrok Ford 6610?

19 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

JIL (trådstartaren)

#16 » 02:21:25, 31-01-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har nu mailat IKH traktordemontering, vilken var den enda finska skrot jag lyckats hitta. Är lite halvsvårt med språket.
Om inte det lyckas får det nog bli ett komplett axla. De verkar ju vara enklare att få tag på.
Mvh
JIL
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 14:46:53, 28-01-2018
Åland



88ecr

#17 » 09:14:34, 31-01-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

I mina ögon ser den riktigt bra ut. Vad är det som du skulle behöva? Den är riktigt durabel, när den är låst kommer den inte bakåt och då är länkarna på sidorna lodräta ovanpå varann, Då kan den inte komma ner. Enda negativa jag kommer på är vinter och is eller lera dit vid låstungan. Omman int får låset opp, kommer den ju int bara ner.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

Trondos

#18 » 09:22:22, 31-01-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Her i Norge også har de aller fleste traktorer hitchkrok. :)
Trondos
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:43:12, 24-08-2013
Ort: Ålesund
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: International 434
Ford 550
Ford 3600
McCormick D-432
David Brown 880 Implematic
Allgaier A111

JIL (trådstartaren)

#19 » 22:56:25, 31-01-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

88ecr skrev:I mina ögon ser den riktigt bra ut. Vad är det som du skulle behöva? Den är riktigt durabel, när den är låst kommer den inte bakåt och då är länkarna på sidorna lodräta ovanpå varann, Då kan den inte komma ner. Enda negativa jag kommer på är vinter och is eller lera dit vid låstungan. Omman int får låset opp, kommer den ju int bara ner.


Ja jag håller med om att konstruktionen är väldigt bra, tror att den är väldigt säker och stark när den är i bra skick.
Traktorn har tidigare ägts av en entreprenadfirma som dragit en större markvibrator efter den, därför har kroken blivit nednött och en ny har svetsats dit. Den nya är formad som en cylinder, vilket iof skulle gå att slipa till. Men det känns inte jättebra att köra runt med en svetsad krok. Sen är själva låsningen ganska nednött så kroken liksom åker bakåt lite, och det känns heller inte riktigt bra.
Så enklast vore ju att få tag på hela paketet och bara byta, men åtminstone låsningen och själva kroken borde bytas.
Mvh
JIL
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 14:46:53, 28-01-2018
Åland


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se