Janson1 skrev:Utan att ha tagit och klämt på den men, det är bara att använda vidare.
om jag byter till ny måste den köras in eller kommer den att nötas mer när den är ny?
Janson1 skrev:Jag skulle inte bytt lyftaren om det bara är den lilla skadan på ett icke utsatt ställe, jag antar att skadan var där sen innan? Kvalitén på den nya beror ju på vilken lyftare du får hem... Angående att den blåser tillbaka i luftfiltret borde inte bero på topplockspackningen bara, ta en koll på ventilerna också. Den "skadade" lyftaren, sitter den på en problemcylinder?
MN skrev:Löper lyftaren lätt i sitt lopp skulle inte jag bry mig om att byta om man inte ser att det är en spricka på gång...
reptätning eller packbox avser vevaxeltätningen och skall du inte lyfta ur motorn så är det inget du bhöver bry dig om! kan inte bytas med mindre än att svänghjulet skall väck och då ser du garanterat vilken modell du har. På bilden nedan syns hållaren till p-boxen precis bredvid remskivan.
M
jörgen.ottosson skrev:Packningsklister (tex. "Permatex") används med en ny packning för att hålla den på plats för montage. ( = stryk på på en sida i sparsam mängd) ...i princip kan man lika gärna använda styvt fett, kontaktlim, kåda... eller något annat som kletar så packningen ligger kvar.
Om man ska återbruka en gammal packning (för att man inte har en ny) då kan det möjligen bli tal om att stryka på båda sidor. ( = den ena sidan är redan "bestruken" sedan tidigare montage, och nu stryker du lite på den andra sidan för att förbättra tätningsegenkapera hos den dåliga packning) Då är det bättre med någon form av "silikon" eller liknande "packning på tub"
Återgå till [Traktorer] Allmänt
Användare som besöker denna kategori: bray65, Michael Meier och 16 gäster