Ferguson brukar ha sådana tätningar, typ mkt. korta slangbitar, på dieselrören.
Kolla MF 135, t.ex, då det är likadan motor som du har i 430:n
/Rp
Ivar Risslén skrev:Oie har även till BM 430. De finns i olika storlekar.
Janson1 skrev:Nu är ju denna individ trecylindrig... Enklast blir då nog bara att vrida remskivan ett halvt varv extra varje gång insugsventilen har stängt per cylinder
(vrida i rotationsriktningen) och sen bara justera den cylinderns ventiler per gång, efter tredje vändan klart!
Ove.G skrev:Enklast är att justera ventilerna med motorn på tomgång.
Skickat från min H9436 via Tapatalk
Ivar Risslén skrev:Ove.G skrev:Enklast är att justera ventilerna med motorn på tomgång.
Skickat från min H9436 via Tapatalk
På en dieselmotor så rekommenderas det inte. Det kan resultera i krökta ventiler då det ett litet avstånd mellan kolv och ventiltallrik. Mycket olämpligt råd att ge till nybörjare med liten erfarenhet av skruvning. Att man gör det själv på egna motorer är en annan sak, jag brukar aldrig ens försöka med det för det skvätter en massa olja.
ante.b skrev:Ove.G skrev:Ja och gamla Volvo.
Det sitter i så jag gör det på diesel
Också och det stänker inte så mycket på tomgång.
Skickat från min H9436 via Tapatalk
Hur ställa ventilerna how to do ?
samma spel på in o utsug??
Återgå till [Traktorer] Allmänt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster