Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Läckage vid förkammarna BM 320

3 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

denkortamekaren (trådstartaren)

#1 » 10:00:59, 14-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag håller på att laga en BM 320, fick byta hela toppen då den va skev! Och nu läcker det runt förkammarn o skit jag har nya packningar och allt men de bara fortsätter, från början var där bara kopparringar men de tillverkas tydligen inte längre ja testade ett knep o klippte packningarna så trycket inte sitter utanför skruvarna. Men heh fortfarande läckage jag har skruvat av o på dem minst 11 gånger nu så har ni någon ide snälla skriv då! Jag är på en verkstad en gång i veckan då ja fortfarande går i skolan men fan de här går inte så bra haha någon som haft samma problem?
Senast redigerad av denkortamekaren 16:44:14, 14-03-2018, redigerad totalt 1 gång.
denkortamekaren
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 10:40:19, 13-01-2018
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM Volvo 320 diesel



LeifAndersson

#2 » 10:48:31, 14-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du bytt förkammarlocken också? (prova med dina gamla) Har du köpt en "Indien" topp så kan du få bearbeta den färdigt för att få tätt! Är det bara ordning på prylarna så BLIR det tätt med de nya packningarna! En seriös leverantör tar tillbaka toppen när det strular! Har i praktiken blivit de flesta i vissa serier! Vi säljer inte förkammartoppar som det är i dag med mycket ojämn kvalitet! Och vad kan man vänta för det priset egentligen?
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

denkortamekaren (trådstartaren)

#3 » 08:29:22, 16-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

LeifAndersson skrev:Har du bytt förkammarlocken också? (prova med dina gamla) Har du köpt en "Indien" topp så kan du få bearbeta den färdigt för att få tätt! Är det bara ordning på prylarna så BLIR det tätt med de nya packningarna! En seriös leverantör tar tillbaka toppen när det strular! Har i praktiken blivit de flesta i vissa serier! Vi säljer inte förkammartoppar som det är i dag med mycket ojämn kvalitet! Och vad kan man vänta för det priset egentligen?
Ah nej har testat me de gamla förkammarlocken men då ska ja föreslå de till ägaren! Tack. Jag har försökt hitta någon som säljer såna delar men har lite svårigheter med det, du vet inte möjligtvis något ställe? (Online eller fysisk butik spelar ingen roll!)
denkortamekaren
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 10:40:19, 13-01-2018
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM Volvo 320 diesel


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Simse och 29 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se