Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

MF 135 -70 oljeläck

4 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Färgus (trådstartaren)

#1 » 12:05:51, 18-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej har ett problem med min 135:a. Har alltid haft problem med kopplingen sedan jag köpte den för några år sedan. Nu blev det akut och jag bytte koppling komplett med urtrampningslager och stödlager. Fanns ingen olja och inget annat läckage men var lite klibbig på anliggningsytorna. Tvättade och allt verkade frid och fröjd. Satte ihop provkörde och för första gången fattade jag det där med flera lägen på kopplingen har aldrig känt det tidigare. (felet på gamla kopplingen var ett finger som fastnat). Nu när jag kört runt och är jätteglad att det går att växla utan problem så tänkte jag kolla så att kraftuttaget fungerar som det skall. Lägger i oberoende och det snurrar fint, stannar när jag kopplar ur precis som det skall. Lägger sedan i beroende och det står still, Lägger i växel och börjar rulla iväg och kraftuttaget snurrar. JÄTTEGLAD allt verkar fungera. Backar in igen och har ett oljespår på backen och en pöl under traktorn på 2 dm2.
Rinner ur hålet i kopplingskåpan. Har aldrig använt kraftuttaget tidigare så jag vet inte om läckaget funnits tidigare. Tacksam för tips om var läckaget kommer från och vad som behöver göras om någon har haft liknande problem. Fergusom 135 årsmodell 1970 finns i mellersta Bohuslän
Färgus
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:11:54, 10-12-2017
Ort: Mellersta Bohuslän
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Mf 135 + Mf 35



gaffa

#2 » 12:23:06, 18-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är det motorolja eller hydraulolja? Större plötsliga läckage brukar komma från Multipowerprylarna.
"Det gör inget om lantbruket går med förlust för banken säger att det är okej" :cool:

På vår firma har vi alla reservdelar hemma som finns i lager
gaffa
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:38:54, 22-03-2008
Ort: Skånes centrum
Maskin: Volvo Typ 230
Svoboda
Johnston Harvester
MF 35
Fordson

Färgus (trådstartaren)

#3 » 12:54:49, 18-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Misstänker själv motorolja med tanke på färgen. Ser ut som om oljan på stickan i lådan är ljusare och inte så svart. Men kan inte förstå varför den bara kommer med kraftuttaget. Färgus
Färgus
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:11:54, 10-12-2017
Ort: Mellersta Bohuslän
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Mf 135 + Mf 35

Färgus (trådstartaren)

#4 » 12:55:31, 18-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Missade att skriva att det inte är MP på den så det är uteslutet.
Färgus
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:11:54, 10-12-2017
Ort: Mellersta Bohuslän
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Mf 135 + Mf 35


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: DeVille, lv_101, Simse och 14 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se