Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Alger i bränslefiltren! Valmet 702

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Valmet702 (trådstartaren)

#1 » 10:39:09, 19-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu är det så att jag nyligen köpt en valmet 702 från 1974, kan inget om traktorer men fick höra att det var en bra traktor. Men när jag plogade dagen efter så tvärdog den bara rakt av och vi fick se att hela filtren var fulla i alger...
Filtret är nu bytt och glasbehållare rengjorda. Men får fortfarande inte fram nån diesel till spridarna, är det så att jag har liftat för lite eller finns det risk för att pumpen är igen kleggad med alger med? Isåfall hur går jag till väga?
Tack på förhand //nybliven hobbybonde
Valmet702
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:06:53, 18-03-2018
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 702 1974 med trima 1000 lastare.



LeifAndersson

#2 » 10:59:23, 19-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Rengjort glaskoppen och filtret ovanför? Och var inte säker på att det är alger i dina filter. Har man en Valmet så får man räkna med rost i bränslesystemet, har man en gång fått rostbildning i den gjutna bränsletanken så kommer den att "fälla" rost för all framtid. Viktigt att de traktorerna ALLTID har full bränsletank. Men det mesta skiten hamnar i glaskoppen som har ett filter inklämt ovanför glaskopp och packning.
Där brukar det vara tvärstopp!
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se