Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Bränsleflöde retur MF 35 - 3cyl perkin

6 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

AmundL (trådstartaren)

#1 » 20:34:26, 19-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är sedan snart ett år tillbaks en nöjd ägare till en MF 35 - 61 med 3 cyl Perkins

Men det läcker lite diesel från stoppreglaget ingång i CAV pumpen, så jag började i går att kolla att det inte var smuts i systemet på retursidan.

Öppnade returen vid sekundärfiltret, och här flödar det bra när traktorn går. Men returen som går in i bränsletanken är mera som att det droppar ifrån. Jag har ingen större erfarenhet av detta med jämför med min 6:a JD 3350 där det rinner rejält tillbaks i tanken.

Så jag öppnade upp även det returrör som går mellan samtliga tre spridare och mot returen på tanken. Dock här var det snustort. Borde det inte komma lite bränsle här?


I övrigt går traktorn rikitgt bra, ingen konstig färg på avgaserna,så det känns som att det inte är något fel med bränsletillförseln.

Idéer / erfarenhet av detta tas tacksamt emot :)

\\Amme
AmundL
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 20:14:35, 19-03-2018
Ort: Uddevalla
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: JD 3350 - 88
MF 35 - 3cyl



LeifAndersson

#2 » 21:15:42, 19-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är inget fel på returen, däremot är det fel på o-ringarna som tätar mellan axel och lock. Oerhört vanligt fel på de pumparna.
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

AmundL (trådstartaren)

#3 » 21:18:57, 19-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack !

Då är det väl bara att beställa nya oringar. Men borde det inte komma ngt bränsle i retur från spridarna ?
//amund
AmundL
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 20:14:35, 19-03-2018
Ort: Uddevalla
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: JD 3350 - 88
MF 35 - 3cyl

mathiast

#4 » 21:40:55, 19-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är väldigt litet flöde i läckledningarna!
mathiast
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:53:33, 27-03-2010

LeifAndersson

#5 » 21:41:15, 19-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vid vissa varvtal och belastningar kommer det nog returbränsle också, men det behöver inte nödvändigtvis göra det jämt. Det händer att man startar de motorerna utan monterat returrör från spridarna, och det kommer inte några nämnvärda mängder när motorn bara går på tomgång. Men när du säger att den ryker mysko så ta ur spridarna och få de kontrollerade, det betalar sig alltid på en gammal maskin.
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

AmundL (trådstartaren)

#6 » 15:09:26, 20-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej
Nejdå, det rycker inte alls från den. Det är "rena" och fina avgaser som kommer vid samtliga varvtal.
Jag förstår det som att jag inte behöver oroa mig för att det inte kommer något i returen alltså?

-amme
AmundL
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 20:14:35, 19-03-2018
Ort: Uddevalla
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: JD 3350 - 88
MF 35 - 3cyl


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Conanthebarbarian, Martin_N, Stefan1972 och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se