Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Köpråd Bm 2250

1 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

VLundberg (trådstartaren)

#1 » 08:19:13, 14-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej. Vill börja med att säga att jag är rätt novis på traktorer. Ska ha tag på en för att röja lite snö och så hemma på trädgården. Jag har fått span på en bm 2250 från 1980 med 3200 timmar till bra pris. Var förbi igår och kollade lite och den verkar enligt vad jag kan bedömma i skapligt skick.
Har läst om att bl.a snabbväxeln är en svag punkt. Ägaren visade lite hur det fungerade och när jag kommenterade snabbväxeln, drog han lite i spaken, men den satt fast/var stel. Han sa att han aldrig använt den och inte viste hur den fungerar, men aldrig varit några problem annars.
Måste man ha växel i för att manövrera snabbväxelspaken? Är snabbväxeln stelopererad? Annan orsak?
Fler frågor kommer säkert.


Spakens läge i olika vinklar
Bild
Bild
VLundberg
1 inlägg
 
Blev medlem: 23:31:15, 20-03-2018
Sverige
Maskintyp: Lastbil




Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se