Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Fälgar till Valmet

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Åsa-Nisse (trådstartaren)

#1 » 09:39:24, 21-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Någon som har koll på var man kan hitta begagnade skogsfälgar till en Valmet. Det ska vara 24" fram med 10 bultar och 34" bak med 8 bult. Jag har kollat på Lantmännens annonser och Mascus samt blocket, men det verkar vara ovanligt med dessa. 28/38 finns men det har jag och därför får traktorn stå ute. Blir den 5 cm lägre så går den in i maskinhallen. På lantmännen säger dom att det borde inte vara svårt att hitta för många har gått upp till större hjul, men jag har inte lyckats.
Tips önskas!
Åsa-Nisse
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:37:03, 26-07-2012
Ort: Mitt i Småland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 6200, 3,5 t grävare, Terri mm



mimeck

#2 » 17:24:20, 21-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du testat traktordemonteringarna?

Finns en stor i holland som jag nog har nämnt nånnstans på forumet? Egentligen vet jag inte om det är en demontering. Inte heller hur stora dom är men dom verkar ha mycket grejjer till valtra.
mimeck
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:27:02, 13-01-2009
Ort: Jamtland Jamtland jamt å ständut
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se