Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Hydraulik Ih 844 lyfter ej

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

guva (trådstartaren)

#1 » 18:20:13, 23-04-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu ska vi se om ngn har något tips..

Bytte hydraulpump på 844 xl -84 (lastare sitter på). Finns två utlopp från pumpen och jag lyckades skifta de båda... Resultatet blev att en plastkopp efter hydraulpumpen "trycktes sönder med en hygglig smäll. Om jag inte minns fel så funkade lyftarmarna med "felkopplingen" men när jag vred på hjulen så small det.

Från pumpen går väl den ena till lastare och servo och den andra till hydrauliken om jag inte har fel.

Bytte den lilla plastkoppen och testade, servo och lastare funkar men inte hydrauliken bak,finns det ngn chockventil eller motsv som kan ha löst ut? Kan jag kolla om det kommer ngt tryck bakåt??

Tacksam för förslag på lite mektips!
guva
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:25:07, 30-03-2011
Ort: Södermanland
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Grävare bm 646
Jd 2040s
Jd 6400



Bengt Erik Eriksson

#2 » 21:19:44, 01-05-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Detta låter märkligt men nu har det ju gått ett tag sedan du skrev, har du löst problemet?

Vad var det som gick sönder? Plast hör inte hemma på trycksidan på ett hydraulsystem så vad hade du förväxlat? bilder?
Användarvisningsbild
Bengt Erik Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:22, 31-10-2008
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: AVANT 218 -11
MF 575-77
Farmall M -52 konverterad till perkinspuffra.
Zetor 3011 -63
Zetor 5511-71
Famall EMD50-54
Bm Volvo LM 640-69


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se