Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Söker lastarfäste till mf 135

3 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

mixter (trådstartaren)

#1 » 00:40:38, 15-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!
är på jakt efter ett lastarfäste till min MF 135, förra ägaren lyckades med konststycket att sälja lastarfästet och behålla lastaren :huh:
så för några år sedan då jag kom över traktorn lyckades jag få tag i ett lastarfäste som passar till Bergsjö lastare som har rör ram som löper runt fronten, min lastare är också en Bergsjö i 800-serien gissar jag men den är utan rör ram och ska ha ett fäste som i princip ser ut som ålö/trima fästena ser ut i dag, dvs. ett horn som sticker upp på var sida av traktorn med ett urtag längst upp och ett borrat hål för en sprint längre ner. då löste jag problemet genom att göra en adapter mellan fästet och lastaren, men efter senaste vinterns snöskottande är adaptern helt slut i materialet så något måste göras i fall kommande vinter blir i samma kaliber som den förra.

Vet att oddsen är låga men om någon har lastarfästen av rätt modell till salu skulle det vara helt underbart!

så här såg det ut då adaptern var ny
Bild
Bild
mixter
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:59:18, 13-11-2008
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 305 MF 135



mixter (trådstartaren)

#2 » 09:56:42, 16-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ingen som vet vilka Mf- modeller som har samma fästjärn som 135 an eller som går att modifiera någorlunda smidigt? dvs. med hjälp av handmaskiner, har inte tillgång någon avancerad verkstad.
mixter
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:59:18, 13-11-2008
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 305 MF 135

mixter (trådstartaren)

#3 » 22:05:51, 17-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det blev rep; modifiering av befintligt hemsmide då det inte direkt verkar finnas en uppsjö av begagnade fästen:-)
mixter
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:59:18, 13-11-2008
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 305 MF 135


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bülow och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se